‎تعطیلی ۱۵۰ کارگاه ریخته گری در استان اصفهان

شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۲-۲۰-IranSOS- مدیرعامل شرکت تعاونی صنف ریخته‌گران استان اصفهان با انتقاد از تعطیلی ۱۵۰ کارگاه ریخته‌گری استان در سال جاری، گفت: مسئولان ارشد استان باید به فریاد این صنف برسند، زیرا به دلیل قطع نفت کوره، کارگران بیکار شده و نانی برای سفره خانواده خود ندارند.

منصور حر در گفت‌وگو با (ایسنا)، منطقه اصفهان، با بیان اینکه وضعیت قطعه ریزی صنعتی در حالت رکود است، اظهار کرد: نفت کوره ریخته گران در آذر و دی‌ماه سال جاری قطع و بیشتر کارگاه‌های فعلی تعطیل و کارگران آن بیکار شدند.

‎وی با بیان اینکه اگر اسفند ماه به این صنف سوخت نفت کوره یا مازوت داده نشود کارگران در شب عید دچار مشکل می‌شوند، افزود: در حال حاضر کارگران قادر نیستند نانی بر سر سفره خانواده خود ببرند و مسئولان ارشد استان باید به فریاد این قشر برسند.

‎مدیر عامل شرکت تعاونی صنف ریخته گران استان، یادآور شد: منکر آلودگی کوره‌های مازوت سوز چدن ریزی نیستیم، اما ۸۰ درصد آلایندگی هوای اصفهان از آلایندگی صنایع بزرگ، دود خودروهای سنگین و سبک است و نباید فشار تنها بر روی تولیدکنندگان خرد باشد.

‎حُر با انتقاد از تعطیلی ۱۵۰ کارگاه ریخته گری از ابتدای سال جاری تا کنون، اظهار کرد: علت اصلی این امر، قطع نفت کوره در راستای جلوگیری از آلودگی هوا عنوان می‌شود، اما چرا در بحث انتقال ریخته‌گران به شهرک صنعتی شمال دستگاه‌های اداری کمکی نمی‌کنند؟

‎وی تصریح کرد: در راستای انتقال به این شهرک بیش از ۹۰ ریخته گری فعال در اطراف اصفهان داوطلب شده و مجوز صنفی خود را به صنعتی تبدیل کردند، اما وقتی صحبت از وام و تسهیلات بانکی شد مسئولان مربوطه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ جلسه‌ای تشکیل ندادند.

‎مدیر عامل شرکت تعاونی صنف ریخته‌گران استان اصفهان، اظهار کرد: ریخته گران کارگاهی اگر تمام سرمایه خود را بفروشند فقط می‌توانند در شهرک صنعتی بزرگ شمال ساخت و ساز کنند و حتی توان تامین آب و برق آن را ندارند، بنابراین باید برای انتقال و کسب و کار، دولت از آنها حمایت کند.

‎حُر با اشاره به فعالیت بیشتر ریخته گران در کارگاه‌های اجاره‌ای، گفت: تعدادی از مغازه‌های حومه شهر مانند محله رهنان اقدام به گاز سوز کردن مشعل‌های خود کردند، اما نکته این است که برای گازکشی صنعتی شهرداری عوارض کلان مالی بر مبنای ماده صد مطالبه می‌کند که ریخته‌گر با مشکل مواجه می‌شود چون از یک سو مالکیت و اختیاری بر کارگاه ندارد و از طرف دیگر در شرایط کنونی از وضع مالی خوبی برخوردار نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال