‎بخشش و گذشت از قصاص پانزده پرونده درکهگیلویه وبویراحمد

دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۳-۱۴-IranSOS- معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۱۵ پرونده قتل در دو سال گذشته با گذشت و بخشش اولیای دم، در نقاط مختلف استان، به صلح و سازش منجر شده است. به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، فتاح محمدی افزود: “پرونده ۱۳مورد از این تعداد به طور کامل بسته شده و اعلام رضایت شاکیان و اولیای دم در دستگاه قضائی به ثبت رسیده و متهمان نیز آزاد شده اند”.

وی بیان کرد: “در دو مورد دیگر مقدات لازم برای ثبت و اعلام رضایت کامل خانواده ها انجام شده و ظرف هفته جاری و قبل از نوروز ۹۵ نیز آیین بخشش از سوی دو طرف و با همکاری معتمدان و بزرگان طوایف در شهرستان چرام برگزار خواهد شد”.
‎محمدی اظهار کرد: “بسیاری از این پرونده ها که حتی حکم اعدام برخی ها نیز صادر شده بود ،با همکاری و نقش آفرینی معتمدان محلی، بزرگان طوایف و دستگاه قضائی و نیز با محوریت استاندار و نماینده ولی فقیه در استان به سازش انجامید”.
‎وی یکی از مهمترین این پرونده ها را نیز که تا حدود زیادی جنبه بین المللی و رسانه ای پیدا کرده بود را مربوط به پرونده محیط بان دنا دانست و گفت: “پس از هشت سال و با سخاوت و بزرگواری خانواده مقتول (مجتبی رضایی) متهم (اسعد تقی زاده) از زندان مرکزی یاسوج آزاد شد”.
‎در تاریخ ۲۶ مرداد سال ۸۷ در منقطه حفاظت شده دنا مرحوم مجتبی رضایی نیک به دست اسعد تقی زاده محیط بان دنا کشته شد.
‎دادگاه کیفری اسعد تقی زاده را به جرم قتل مجتبی رضایی نیک به اعدام محکوم کرده بود.
‎سرانجام پس از هشت سال از این اتفاق خانواده مرحوم رضائی نیک بهمراه بستگان و نزدیکان خود هفته گذشته با حضور در دفتر آیت الله ملک حسینی نمانیده ولی فقیه و در آیینی معنوی اقدام به بخشش قاتل کردند.
‎در این آیین باشکوه ،صحنه های زیبایی از سخاوت و مردانگی خلق شد و اسماعیل رضایی نیک ولی دم و ‘بیت الله تقی زاده’ پدر اسعد تقی زاده محیط بان دربند، همدیگر را در آغوش فشردند تا پرونده محیط بان دنا با پایانی خوش همراه باشد.
‎با وساطت آیت الله ملک حسینی دومین محیط بان محکوم به اعدام دنا نیز در هفته های آینده از زندان آزاد می شود.
‎اولیای دم مرحوم “محمد پایه گذار” نیز رضایت شفاهی خود را اعلام کرده اند و پس از انجام مقدمات کار، “غلام حسین خالدی” دیگرمحیط بان دنا نیز از چوبه دار رهایی خواهد یافت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال