‎مرگ به دلیل عدم رسیدگی پزشکی؛ روایتی متفاوت از فوت شهروند کنیایی در زندان اوین

جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۴-۰۹-IranSOS- کینس کینگوری زندانی اهل کنیا در زندان اوین که هشت سال بود دوران حبس خود را طی می کرد هفته گذشته فوت کرد، منابع رسمی مرگ او را ناشی از بلعیدن مواد مخدر اعلام کردند در حالی که به روایت شاهدین او بر اثر عدم رسیدگی پزشکی مناسب در زندان فوت کرده است.

به گزارش هرانا، هم بندیان کینس کینگوری زندانی کنیایی سالن ۹ بند هشت زندان اوین به گزارشگر هرانا گفتند، این زندانی خارجی ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه به دلیل فشار خون بالا به بهداری زندان منتقل می شود اما تا ساعت ۱۱ صبح عملا کسی در بهداری نبوده که به وضعیتش رسیدگی کند.
‎بنا به گزارش دریافتی از منابع مطلع، این زندانی حدود ساعت ۱۱ سکته می کند و در این حالت به بیمارستان منتقل می شود که انتقالی دیگر هنگام بوده و اساسا زندانی قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرده بود.
‎این در حالی است که روزنامه‌ی ایران در گزارشی نوشته بود «یک زندانی تبعه‌ی افریقا به دلیل باز شدن بسته های حاوی مواد مخدر در شکمش در زندان اوین فوت نموده است.» که با توجه به گفته شاهدان چنین ادعایی روایتی ناصحیح یا حداقل ناقص از دلیل فوت این زندانی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال