‎اعلام جرم دادستانی کل آلمان بر علیه دو ایرانی به اتهام جاسوسی/ ترجمه

شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۴-۰۹-IranSOS- دادستانی کل آلمان در ۲۲ مارس ۲۰۱۶ بر اساس ماده ۹۹ بند ۱ قانون مجازات به دلیل فعالیت های اطلاعاتی، اعلام جرمی بر علیه دو متهم به جاسوسی به دادگاه برلین تسلیم کرده است. این دو نفر عبارتند:
‎میثم پ.، تابعیت ایرانی، ۳۱ ساله
‎سعید ر.، تابعیت ایرانی، ۳۳ ساله

متهمین قویا مورد ظن هستند که از تاریخ ژانویه ۲۰۱۳ و آگوست ۲۰۱۴ در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران و بازوی سیاسی آن شورای ملی مقاومت ایران خبرچینی کرده و بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم آن را به دستگاه های اطلاعاتی ایران منتقل کرده اند.
‎”سازمان مجاهدین خلق ایران” سال ۱۹۶۵ تاسیس شده است. هوادران آن تحت [پوشش] “شورای ملی مقاومت ایران” که ۱۹۸۱ تاسیس شده فعالیت می کنند.

‎در اعلام جرم حاضر مهمترین مورد سوء ظن عبارت است از:
‎متهمین میثم پ. و سعید ر. در گذشته وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران بوده اند. متهم میثم پ. حداکثر از ژانویه ۲۰۱۳ و متم سعید ر. حداقل از آگوست ۲۰۱۴ برای دستگاه اطلاعاتی ایران کار می کرده اند. ماموریت آنها جمع آوری اطلاعات در مورد سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران بوده است. مطابق ماموریتی که دریافت می کردند وظیفه آنها این بود که در مورد اعضاء سازمان مجاهدین خلق، بطور خاص مستقر در آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا اطلاعات جمع آوری کنند.

‎متهم میثم پ. از زمان دستگیری در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۵ در بازداشت [بدون ملاقات] به سر میبرد. (رجوع شود: اطلاعیه مطبوعاتی شماره ۴۶ تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۵)

‎ترجمه: حنیف جیدرنژاد
http://www.hanifhidarnejad.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال