‎بخشش یک زندانی محکوم به اعدام در ارومیه

سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۴-۱۹-IranSOS- رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی، از رهایی زندانی محکوم به اعدام با عفو و گذشت اولیای دم در ارومیه خبر داد. به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، هادی صمدی افزود: “یک نفر از زندانیان قتل عمد محکوم به اعدام محبوس در زندان مرکزی ارومیه، برای جلب رضایت اولیای دم از شورای حل اختلاف تقاضای میانجیگری کرده بود”.

وی اضافه کرد: “در پی این تقاضا اعضای این شورا با دعوت از اولیای دم، مقدمات انجام مذاکره های سازشی برای برقراری صلح و سازش را انجام داده و در روزهای پایانی سال گذشته توانستند رضایت قطعی و بی قید و شرط این خانواده را دریافت کنند”.
‎وی اظهار کرد: “با عفو و گذشت صورت گرفته از سوی اولیای دم، محکوم به قصاص نفس از مجازات اعدام رهایی یافت و این زندانی چند روز پیش به آغوش گرم خانواده بازگشت”.
‎رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی ادامه داد: “یکی از مهمترین وظایف شوراهای حل اختلاف، تلاش برای جلب رضایت اولیای دم برای رهایی زندانیان محکوم به قصاص دارای شرایط است که در این زمینه پیگیری های قابل توجهی که در برخی موارد تا ماه ها ادامه می یابد، صورت می گیرد”.
‎شوراهای حل اختلاف از مراجع رسیدگی به دعاوی در کشور به شمار می رود که قانون این شوراها در سال ۸۷ به تصویب مجلس رسیده و اجرایی شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال