‎اعدام دو دو جوان در زندان مرکزی مشهد

سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۴-۱۹-IranSOS- دو جوان که یکی از آنها با انگیزه سرقت و دیگری به خاطر سوء ظن، مرتکب قتل شده بودند، سپیده دم یکشنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار آویخته شدند. به گزارش هرانا به نقل از خراسان، سال ۱۳۸۸ جسد مرد دامداری در یکی از روستاهای اطراف تربت حیدریه کشف شد که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

در پی وقوع این جنایت، تحقیقات ماموران انتظامی با صدور دستور قضایی برای شناسایی و دستگیری «دزدان قاتل» آغاز شد و پی گیری سرنخ های موجود ادامه یافت.
‎این گزارش حاکی است: “هنوز عامل یا عاملان این جنایت هولناک شناسایی نشده بودند که قتل مشابه دیگری نیز یک سال بعد رخ داد. این بار نیز مرد دیگری دریکی از روستا های اطراف تربت حیدریه و با انگیزه سرقت در خانه اش به قتل رسید”.
‎تحقیقات درباره این پرونده، کارآگاهان پلیس را به سوی ۳ مظنون به سرقت کشاند و آن ها در عملیات های جداگانه نیروهای انتظامی دستگیر شدند.
‎پس از بازجویی از متهمان، مشخص شد که آن ها نیمه های شب و در حالی که زن و مرد میانسال خواب بودند، وارد منزل آن ها شده اند. یکی از دزدان نقابدار با عبور از روی دیوار، در حیاط را گشود و سپس دزدان به آرامی به سراغ زن رفتند تا با بستن دست و پاهای وی طلاهایش را به سرقت ببرند. در همین حال همسر او با سروصداهای ایجاد شده از خواب بیدار شد اما دزدان نقابدار فرصت هرگونه عکس العملی را از وی گرفتند.
‎سارقان خطرناک سپس به سوی «ن» هجوم بردند و با همدستی یکدیگر و بستن پارچه به دور دهان این مرد، وی را به قتل رساندند و از محل گریختند. این گزارش حاکی است: ادامه بازجویی ها و تحقیقات از متهمان دستگیر شده با توجه به شباهت جنایت سال ۸۸ نیز بیانگر آن بود که یکی از آنها عامل اصلی قتل مرد دامدار است. این متهم جوان وقتی در برابر سوالات تخصصی مقام قضایی و کارآگاهان پلیس آگاهی عاجز ماند به ناچار به قتل مرد دامدار نیز اعتراف کرد.
‎او گفت: “به قصد سرقت گوسفندان رفته بودیم که آن مرد را با طناب به تخت بستیم اما در همین حال او نقاب را از صورتم کشید و مرا شناخت دیگر چاره ای جز کشتن او نداشتم به همین خاطر هم او را با چند ضربه چاقو به قتل رساندم و از محل فرار کردیم”.
‎هر ۳ متهم این پرونده پس از برگزاری جلسات محاکمه در شعبه سوم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی درحالی به جرم مشارکت در قتل به قصاص نفس محکوم شدندکه یکی از آن ها هم به اتهام قتل مرد دامدار به قصاص نفس محکوم شد.
‎رای صادره از سوی دادگاه به تایید قضات شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور نیز رسید و یکی از متهمان که به تنهایی در قتل مرد دامدار نقش داشت سپیده دم یکشنبه گذشته پای چوبه دار رفت و به مجازات رسید اما حکم ۲ متهم دیگر پس از پرداخت تفاضل دیه اجرا می شود.
‎همچنین یکشنبه گذشته جوان دیگری که در منطقه جاده کنه بیست مشهد مرتکب قتل شده بود نیز در زندان مرکزی به دار مجازات آویخته شد.
‎این جوان که مدعی بود مقتول قصد ارتباط با خواهرش را داشته است در پی یک سوء ظن دست به چاقو برد و جوان دیگری را مهر سال ۸۸ به قتل رساند.
‎وی که توسط نیروهای انتظامی پس از وقوع این جنایت دستگیر شده بود پس از اعترافات صریح خود در حضور قاضی پرسا (قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه) پای میز محاکمه نشست و اظهارات قبلی خود را در نزد قضات شعبه سوم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی تکرار کرد.
‎پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه، قضات دادگاه رای به قصاص نفس وی دادند که حکم صادره به تایید دیوان عالی کشور نیز رسید.
‎با ارسال پرونده به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، این جوان سپیده دم شنبه گذشته با حضور قضات اجرای احکام دادسرا، پای چوبه دار رفت.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال