بیکاری۱۵۰۰کارگرمعادن زغال سنگ طی ۶ماه گذشته

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۵-۰۹-IranSOS- رئیس کمیته معدن خانه اقتصاد از بیکار شدن ۱۵۰۰ نفر از کارگران معادن زغال سنگ در ۶ ماه گذشته خبر داد. بر اساس اخبار دریافتی ایلنا، «سعید صمدی»، رئیس کمیته معدن خانه اقتصاد، در یک نشست خبری از واردات یک و نیم میلیون تنی زغال سنگ به کشور در سال گذشته و بیکار شدن ۱۵۰۰ نفر از کارگران معادن زغال سنگ در ۶ ماه گذشته خبر داد.

وی گفت: در سال گذشته کمتر از یک میلیون تن ذغال سنگ در کشور تولید شد و حدود یک و نیم میلیون تن واردات ذغال سنگ صورت گرفت که فاجعه است.

رئیس کمیته معدن خانه اقتصاد ادامه داد: بلایی که سر کارخانه‌های نساجی آمد بر سر معادن ذغال سنگ نیز خواهد آمد و در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ذغال سنگ کشور تعطیل شده‌اند.

صمدی توضیح داد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان که حدود ۹۵ درصد مصرف ذغال سنگ را به خود اختصاص می‌دهد دچار بحران شده و قادر به تأمین نقدینگی مورد نیاز معادن نبوده است. در چنین شرایطی قیمت ذغال سنگ در دو، سه سال اخیر ثابت مانده که به ضرر معدن‌کاران است.

وی ادامه داد: طی ۲ سال اخیر یک سری خصوصی‌سازی‌ در معادن ذغال سنگ صورت گرفت که باعث ضرر این بخش شد، به طوری که برخی معادن ذغال سنگ به صندوق‌ بازنشستگی فولاد واگذار شد و به دلیل مشکلات متعدد مدیریتی، دچار افت تولید و بحران نقدینگی شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال