اعتراض کارگران آب معدنی داماش برای تعطیلی ناگهانی کارخانه

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۵-۳۰-IranSOS- کارگران کارخانه «آب معدنی داماش »طی سه روز گذشته ، در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و تعویق مطالبات مزدی مقابل درب وردی کارخانه تجمع کرده اند. به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه آب معدنی داماش  از صبح  روز شنبه (۸خرداد ماه)  تا به امروز در اعتراض به آنچه  بلاتکلیفی در وضعیت  شغلی و دریافت نکردن مطالبات معوقه خود می‌خوانند مقابل درب ورودی کارخانه که در شهرستان رودبار واقع شده است، تجمع کرده‌اند.

به نقل از کارگرانی که در این اجتماعی صنفی شرکت داشته‌اند گفته می‌شود؛ در کارخانه آب معدنی داماش بیش از ۴۰ نفر کارگر قراردادی فعالیت دارند که کارفرما به دلایلی که هنوز معلوم نیست از ابتدای خرداد ماه جاری با بستن درب های کارخانه مانع ورود کارگران به محل کارشان شده است.

برپایه این اطلاعات ظاهرا کارگران این  کارخانه  با احتساب عیدی ۹۴ نزدیک به هفت ماه معوقات مزدی طلبکارند و همچنین گفته می‌شود که حق بیمه آن‌ها  از اسفند ماه سال گذشته، هنوز به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده و در حال حاضر اداره تامین اجتماعی شهرستان رودبار راضی به تمدید دفترچه‌های درمان آنها نمی‌شود.

کارگران آب معدنی داماش  با بیان اینکه طی ده روز گذشته مسئولان کارخانه هیچ  پاسخ قانع کننده‌ای به کارگران معترض نداده‌اند  در ادامه افزودند: جدا از بی توجه ای کارفرما در پرداخت مطالبات کارگران ،مسئولان شهرستانی همانند اداره کار منجیل  که متولی پی گیری مطالبات کارگران شهرستان است  هیچ  واکنشی از خود نشان نمی دهند.

طبق اظهارات کارگران، شرکت آب معدنی داماش اولین شرکت احداث شده توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا در بخش عمارلوی شهرستان رودبار است که پس از ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی و مصادره شرکت‌های متهم اصلی پرونده در دی ماه سال ۹۱با ۱۴۲ کارگر تعطیل شد و سرانجام اردیبهشت ماه سال گذشته (۹۴) بعد از سه سال وقفه  خانواده امیر خسروی با نظارت قوه قضائیه فعالیت خود را با ۴۰ کارگر از سر گرفته است.

کارگران در بخش پایانی سخنان خود گفتند: به ادعای کارفرما آنچه باعث تاخیر در تامین منابع مالی کارخانه شده است طولانی شدن روند پرداخت و دریافت اعتبارات مالی کارخانه از قوه قضائیه است و درحال حاضر علاوه بر پنج ماه دستمزد، عیدی نیز دریافت نکرده‌ایم.

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال