تجمع کارگران البرز شرقی مقابل دفتر اداری معدن/ آزادی سه کارگر بازداشتی

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۶-۱۴-IranSOS- در ادامه اعتراض‌های روزهای اخیر کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی به واگذاری مالکیت زمین‌های کوی سازمانی کارگران این مجتمع معدنی، صبح امروز نیز تجمعی در مقابل دفتر اداری معدن البرز شرقی برپا شد.

تعدادی از کارگران این واحد معدنی با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: در این اجتماع صنفی که ساعتی قبل با وعده رسیدگی کارفرما خاتمه یافت، موضوع پرداخت نشدن معوقات مزدی نیز در کنار اعتراض به واگذاری مالکیت زمین کوی سازمانی کارگران مطرح شد.

در عین حال منابع ایلنا با یادآوری اینکه در جریان اجتماع دو روز گذشته آنها سه نفر از کارگران توسط عوامل انتظامی بازداشت شده بودند، افزودند: هر سه فرد یاد شده ساعت ۱۴ و ۳۰دقیقه روز گذشته با قرار وثیقه آزاد شدند.

در خصوص طلب مزدی این کارگران نیر گفته می شود: معدن زغال سنگ البرز شرقی نزدیک به ۱۴۰۰ کارگر دارد و از قرار معلوم هرکدام از آنها معادل دو ماه مزد و حق عیدی پرداخت نشده طلبکارند.

جدا از این مسئله، نتیجه جدی‌تر شدن موضوع واگذاری مالکیت زمینیکوی سازمانی کارگران این واحد معدنی به شهرداری شاهرود از دلایل شکل گیری این اجتماع صنفی بوده است.

از قرار معلوم زمینی که در آن کوی سازمانی کارگران معدن البرز شرقی واقع شده است نزدیک به ۴۲ هکتار وسعت دارد و به گفته کارگران حاضر در این اجتماع صنفی به غیر از خانه‌های سازمانی آنها تاسیسات رفاهی و خدماتی دیگری از جمله مدرسه، مسجد، فروشگاه، وزرشگاه، درمانگاه و دانشگاه در آن قرار دارد.

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال