اجرای حکم اعدام دستکم ۵ زندانی در کرج و قزوین

سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵-۲۰۱۷-۰۱-۰۴-IranSOS- سحرگاه روز جاری دستکم چهار زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شدند. از سوی دیگر یک زندانی متهم به قتل نیز در زندان قزوین تحت عنوان قصاص اعدام شد. به گزارش هرانا، سپیده دم امروز چهاردهم دی ماه ۹۵، حکم اعدام چهار زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر اجرا شد. «هادی مقدم (حمل و نگهداری ۱ کیلو شیشه )، علی نوری (حمل و نگهداری ۱ کیلو شیشه – لابراتوار)، علیرضا حاج فیروز آبادی و علی نوری» هویت احراز شده این زندانیان توسط هرانا است.

یک منبع مطلع از وضعیت “فیروز آبادی و نوری” به گزارشگر هرانا گفت: “تقریبا یک ماه پیش این دو زندانی را برای اعدام بردند که اجرای حکمشان به تعویق افتاده بود. ولی امروز بدون اطلاع به خانوادشان اعدام شدند و بعد از اعدام به خانواده ها اطلاع داده شد.”

از سوی دیگر، سازمان حقوق بشر ایران گزارش داد، روز جاری حکم اعدام یک زندانی متهم به قتل در زندان قزوین اجرا شده است. روز گذشته نیز دو زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در این زندان اعدام شده بودند.

این زندانی «محمود فرامرزی» ۳۶ ساله، فرزند سلیم نام داشته و اهل قروه کردستان بود. وی به اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود.

انتقال و اجرای پرتعداد حکم اعدام محکومان مواد مخدر در زندان های مختلف در حالی صورت می‌گیرد که مجلس ایران در هفته های اخیر یک فوریت طرح حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر را تصویب کرد. هم‌چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه از او خواسته بودند اجرای حکم اعدام حدود ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام مرتبط با جرایم مواد مخدر را تا بررسی طرح مورد اشاره متوقف کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال