سه زندانی در قزلحصار کرج اعدام شدند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵-۲۰۱۷-۰۱-۰۴-IranSOS- سحرگاه امروز سه زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان قزلحصار کرج به دار آویخته شدند. پنج زندانی نیز روز گذشته در کرج و قزوین اعدام شده بودند. به گزارش هرانا، سپیده دم امروز پانزدهم دی ماه ۹۵، حکم اعدام سه زندانی با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان قزلحصار کرج اجرا شد.

این زندانیان روز سه شنبه ۱۳ دی ماه به سلول انفرادی جهت اجرای حکم منتقل شده بودند.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانیان به گزارشگر هرانا گفت: روز گذشته به خانواده هایشان ملاقات داده بودند اما به آنان گفته نشده بود که قرار است اعدام شوند. با این حال، حکم شان صبح امروز اجرا شد.

«خشایار بهروزی ۶۰ ساله، مهدی کاوسی ۳۲ ساله و انوش بلوچ» هویت احراز شده این زندانیان توسط هرانا است.

انوش بلوچ و خشایار بهروزی در پرونده ای مشترک، با اتهام «حمل و نگهداری یک تن و ۱۰۰ کیلو تریاک» و مهدی کاوسی به اتهام «حمل و نگهداری ۸ یا ۱۰ کیلو شیشه» به اعدام محکوم شده بودند.

زندانی دیگری به نام حریف (صادق) غلامی همراه با سه زندانی فوق در حال انتقال برای اجرای حکم بود که به هدف تعویق اجرای حکم خود دست به قتل زندانی دیگری زد.

وی اکنون در زندان تهران بزرگ نگهداری میشود و مسولین زندان نیز او را تهدید کرده اند به این شیوه مسبوق به سابقه تن نخواهند داد و بزودی با پایان دادرسی حتی با پرداخت دیه از بیت المال او را اعدام خواهند کرد.

شایان ذکر است، سحرگاه روز گذشته دستکم چهار زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شدند. از سوی دیگر یک زندانی متهم به قتل نیز در زندان قزوین تحت عنوان قصاص اعدام شد.

انتقال و اجرای پرتعداد حکم اعدام محکومان مواد مخدر در زندان های مختلف در حالی صورت می‌گیرد که مجلس ایران در هفته های اخیر یک فوریت طرح حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر را تصویب کرد. هم‌چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه از او خواسته بودند اجرای حکم اعدام حدود ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام مرتبط با جرایم مواد مخدر را تا بررسی طرح مورد اشاره متوقف کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال