آرش صادقی؛ پایان اعتصاب غذا و انتقال به بیمارستان

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵–IranSOS– آرش صادقی کنشگر مدنی در بند ۳۵۰ زندان اوین، از چند روز پیش با وعده مساعد دادستانی به اعتصاب غذای مجدد خود پایان داده، در همین رابطه آقای صادقی روز جاری به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل و مجددا به زندان بازگردانده شد. به گزارش هرانا، امروز هجدهم بهمن ماه ۹۵، آرش صادقی کنشگر مدنی در بند ۳۵۰ زندان اوین به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل وپس از انجام آزمایشات پزشکی به زندان بازگردانده شد.

آقای صادقی از چند روز قبل، با وعده مساعد مسئولین دادستانی در مورد پیگیری پرونده خودش و گلرخ ایرایی همسرش، در تاریخ نامشخصی در چند روز گذشته به اعتصاب غذای مجدد خود پایان داده است. 

آرش صادقی که در روز سوم بهمن ماه همزمان با بازداشت مجدد گلرخ ایرایی، همسر خود دست به اعتصاب غذای دوباره زده بود، از ششم بهمن ماه به بند ۳۵۰ که محلی با کمترین ارتباط با دنیای بیرون است منتقل شد.

این زندانی که فقط چندین روز پس از پایان اعتصاب غذای ۷۱ روزه و با وضعیت جسمی بحرانی، اعتصاب دوم خود را شروع کرده بود، از لحاظ پزشکی وضعیتی بسیار نامناسب دارد. آقای صادقی ششم بهمن «به بهانه» انتقال به بیمارستان به بند دو-الف سپاه در زندان اوین برده شد و بعد از سه روز به بند ۳۵۰ منتقل شد. در این جابجایی وسائل شخصی آقای صادقی شامل «حلقه و ساعت» وی ناپدید شده بود.

آرش صادقی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین اعتصاب غذای ۷۱ روزه خود را که با درخواست برگزاری دادگاه عادلانه و رسیدگی به اتهامات همسرش، گلرخ ایرایی آغاز کرده بود با وعده مساعد مسئولین برای رسیدگی به مطالباتش در تاریخ چهاردهم دی ماه همزمان با خروج همسرش از زندان پایان داد.

با این حال برخلاف وعده های مسئولین تنها پس از حدود دو هفته پس از اعطای مرخصی به گلرخ ایرایی و پایان اعتصاب غذای صادقی، در تاریخ سوم بهمن ماه، مامورین امنیتی خانم ایرایی را بازداشت کرده و به زندان بازگرداندند، آرش صادقی نیز در حالی که از وضعیت بسیار وخیم جسمی ناشی از اعتصاب غذای طولانی رنج می برد مجدد به نشانه اعتراض به خلف وعده مسئولین اعتصاب غذای خود را آغاز کرده بود.

لازم به یادآوری است در آخرین مراجعات پزشکی صادقی به بیمارستان پزشک متخصص تایید کرد که او خونریزی ۱۲.۵ درصد معده، کمبود هموگلوبین (کمخونی) شدید و عفونت شدید ریه داشته و بایستی دستکم ۴ الی ۵ روز در بیمارستان بستری شود.

با این حال، با فشار دادستانی، حفاظت زندان و سپاه ثارالله، این زندانی با حالت وخیم جسمی و علیرغم مقاومت پزشکان، شامگاه هجدهم بهمن، به زندان اوین عودت داده شد.

هرانا پیش از این گزارش کرده بود، جواب دقیق آزمایشات انجام شده بر روی کلیه ها و روده آرش صادقی نشان می دهد که کلیه های وی به دلیل کمبود آب، جمع شده و کلیه راست ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد دچار آسیب دیدگی شده اند. به گفته پزشک، کلیه سمت راست در آینده مثل سابق کارایی نخواهد داشت.

همچنین نتیجه آزمایش بر روده وی از چسبندگی شدید روده خبر داد که پزشکان گفتند اگر وضع روده به همین شکل ادامه پیدا کند خونریزی را در پی خواهد داشت.

نهادهای مدافع حقوق بشر و فعالان زیادی در سراسر دنیا از آرش صادقی و مطالبات قانونی او حمایت کرده اند و خواستار رسیدگی به مطالبات او و وضعیت پزشکی اش شدند با اینحال علیرغم اظهار نظر دادستان در مورد رسیدگی به مطالبات و وضعیت سلامت او، آقای صادقی از خدمات پزشکی لازم برخوردار نشده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال