کارگران فصلی نی بر هفت تپه روز گذشته تجمع کردند

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵-۲۰۱۷-۰۳-۰۷-IranSOS- صبح دیروز حدود ۲۰۰ نفر از کارگران فصلی نی بر مجتمع کشت‌و صنعت هفت تپه در اعتراض به آنچه محقق نشدن مطالبات بیمه‌ای خود از سوی کارفرماعنوان می‌کردند در محوطه  مجتمع تجمع کردند. به گزارش ایلنا، یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی  گفت: اعتراض دیروز کارگران فصلی نی‌بر برای واریز بیش از ۱۰ میلیارد تومان از حق بیمه پرداخت نشده آنها است.

از قرار معلوم این هزینه مربوط به دوران توقف فعالیت نی‌بری در بازمانی سالهای ۶۸ تا ۹۲ است.

به گفته وی ، همچنین به تاخیر افتادن  یک ماه حقوق بهمن ماه ،عیدی پاداش سال جاری وحق بهربرداری سالهای گذشته از دیگر مطالبات کارگران حاضر در در اجتماع  روز گذشته بوده  است.

او با بیان اینکه در خصوص مطالبات بیمه ای  کارگران نی بر در سال ۹۳  در تهران اعتراض کرده بودند، گفت: پس از این ماجرا دولت طی مصوبه‌ای مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای پرداخت حق بیمه این کارگران اختصاص داد.

 این اظهارات تا این لحظه مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات تعیین شده توسط دولت پرداخت شده است که نتیجه آن صدور احکام بازنشستگی برای شماری زیادی از کارگران نی بر بوده است.

این کارگر هفت تپه با بیان اینکه در صورت پرداخت مابقی حق بیمه  فصول بیکاری کارگران که حدود ۱۰ میلیارد تومان می شود حدود ۱۸۰کارگر از مجموع ۳۵۰کارگر  فصلی نی بر کنونی بازنشسته می‌شوند، افزود: با این حال پس از گذشت  چند سال از تصویب این مصوبه  هنوز پرداخت مابقی حق بیمه فصول بیکاری کارگران مشخص نیست.

به گفته وی وجود فاصله بیمه‌ای در سوابق این کارگران به آن دلیل است که به دلیل امکان برداشت محصول نی‌شکر تنها در نیمی از سال، کارگران نی‌بر به صورت فصلی مشغول به کارند و به همین دلیل حق بیمه آنان نیز تنها نیمی از سال پرداخت می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال