با بخشش اولیای دم؛ نجات ۱۹ زندانی از چوبه‌دار در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵-۲۰۱۷-۰۳-۰۷-IranSOS معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رهایی و نجات ۱۹ زندانی متهم به قتل از چوبه دار در این استان در سال‌جاری خبرداد. وی همچنین از رشد طلاق و خودکشی در این استان ابراز نگرانی کرد. به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رهایی و نجات ۱۹ قاتل از پای چوبه دار در این استان در سال‌جاری خبرداد.

فتاح محمدی در نشست کمیته‌های‌تشکل‌های مردمی مبارزه با موادمخدر گفت: “به کمک معتمدین، ریش سفیدان و شورای اصلاح ذات البین در کهگیلویه و بویراحمد، تاکنون ۱۹ قتل اصلاح و منجر به بخشش قاتل شده است”.

وی با تشریح دلایل کاهش ۲۸ درصدی نزاع های دسته جمعی و ۴۹ درصدی نزاع های فردی در کهگیلویه و بویراحمد، یکی از دلایل آنها را ارتباط معتمدین و ریش سفیدان با دستگاه های متولی دانست و خاطرنشان کرد: “پاسخگویی مناسب دستگاه های دولتی یکی دیگر از دلایل کاهش نزاع در استان به شمار می رود”.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: “طلاق در سالجاری در این استان نسبت به سال های ۹۲ و ۹۳ از شدت رشد بیشتری برخوردار بوده است”.

افزایش خودکشی در بین مردان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

محمدی از افزایش طلاق در این استان خبر داد و تصریح کرد: “افزایش خودکشی نیز نسبت به سال گذشته در استان و به نسبت در بین مردان نگران کننده است که باید در این زمینه فعالیت ها پیشگیری بیشتری انجام گیرد”.

رئیس کمیته تشکل های مردمی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد افزود: “در بخش آسیب اعتیاد، این استان در وضعیت سفید قرار دارد و اگر برنامه‌های آموزشی و کنترل در آن به درستی انجام شود به دلیل محدوده کوچک این استان اثربخشی آنها را به خوبی شاهد خواهیم بود”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال