صدور حکم اعدام برای متهم چهارشنبه سوری سال ۹۳

سه شنبه ۲۴  اسفند ۱۳۹۵-۲۰۱۷-۰۳-۱۴-IranSOS- حکم قصاص نفس جوان ۲۰ ساله ای که متهم است در چهارشنبه سوری سال ۹۳ با پرتاب نارنجک دست ساز در خیابان، باعث مرگ یکی از سربازان نیروی انتظامی شده، از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی صادر شد.

به گزارش هرانا به نقل از خراسان، ساعت ۲۱:۴۵ آخرین چهارشنبه سال ۱۳۹۳ یکی از سربازان وظیفه کلانتری مصلای مشهد مورد اصابت نارنجک دست ساز در خیابان مجد قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

با مرگ «مجید فخرایی» (سرباز ناجا) تعدادی از افراد مرتبط با این حادثه تا صبح روز بعد دستگیر شدند. در این میان «س – م» (یکی از متهمان) به پرتاب نارنجک دست ساز به سوی سرباز نیروی انتظامی اعتراف کرد و بدین ترتیب این پرونده جنایی با صدور کیفرخواست، در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت.

در چندین جلسه محاکمه که به ریاست قاضی مجتبی علیزاده و مستشاری قاضی مصطفی بنده ای برگزار شد، متهم به دفاع از خود پرداخت و گفت: “متولد ۱۳۷۵.۱۲.۲۸ هستم و سابقه کیفری هم ندارم من فرزند طلاقم و پدر و مادرم ۱۰ سال قبل از یکدیگر جدا شدند به همین خاطر درس و مدرسه را رها کردم و در یک کارواش مشغول به کار شدم. ولی آن شب من قصد کشتن سرباز را نداشتم ۲ نارنجک پرتاب کردم که یکی از آن ها به حاشیه جدول خورد و دیگری را به سوی سرباز پرت کردم. که بعد دوستانم گفتند به صورت سرباز خورده است!”

وی در پاسخ به سوالات تخصصی قاضی علیزاده و قاضی بنده ای در جلسات محاکمه علنی که سال گذشته برگزار شد نیز گفت: “آن شب نارنجک ها را با دوستان دیگرم به نام های «ع» معروف به بنگی و «ج» در منزل مادر بزرگ «ج» درست کردیم و به خیابان آمدیم. ماموران انتظامی پراید یکی از دوستان «ج» را توقیف کرده بودند و ما پیاده وارد خیابان مجد شدیم”.

ماموران به دوستانم تذکر دادند که از محل دور شویم اما یکی از دوستانم گفت: “بیایید حال ماموران را بگیریم!! آن ها هندوانه زیر بغلم دادند و من از همه آن ها احمق تر بودم چرا که برخی از دوستانم صورت های خود را پوشانده بودند تا شناخته نشوند ولی من نقاب نداشتم. وقتی ۲ نارنجک را پرت کردم فریاد زدم که بدبخت شدیم! فرار کنید! همان زمان هم ماموران به سوی ما هجوم آوردند که از محل فرار کردیم ولی بعد دستگیر شدم”.

وکلای مدافع نیز به دفاع از موکلان خود پرداختند در این هنگام وکیل متهم گفت: “فکر می کنم این موضوع قتل شبه عمد است چرا که موکل من قصد کشتن کسی را نداشته است”.

بنابر رای صادر شده از سوی شعبه پنجم دادگاه کیفری یک که به امضای قاضی علیزاده (رئیس) و قاضی بنده ای (مستشار) رسیده «س- م» متهم این پرونده جنایی به خاطر قتل مرد مسلمان به قصاص محکوم شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال