معاون اول قوه‌قضاییه رژیم ایران: رهایی ۳۰۰ زندانی از طناب دار با بخشش اولیای دم

سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵-۲۰۱۷-۰۳-۱۴-IranSOS- محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه‌قضاییه رژیم ایران گفت که تا پایان بهمن امسال، ۳۰۰ نفر از اولیای‌دم، از اجرای حکم قصاص و اعدام گذشت کردند. به گزارش هرانا به نقل از تسنیم، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در همایش ملی صبر گفت: “تا پایان بهمن سال ۹۵ با زحمت زیادی که شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور به ویژه زندان‌ها کشیدند، حدود ۳۰۰ نفر از حق قصاص خود و اعدام و سلب حیات طرف مقابل گذشت کردند”.

سخنگوی قوه‌قضاییه با بیان اینکه صلح آثاری بسیار والایی برای فرد مصلح و جامعه دارد گفت: “امیدوارم همه تلاش کنیم که محسنات صلح و سازش و بخشش و رضایت برای مردم ملموس شود و در این راستا، رسانه‌ها و کسانی که برای مردم مرجع هستند وظیفه مهمی دارند و قطعا کشور از این قضیه هم نفع می‌برد.”

وی درباره تأثیر گذشت و رضایت در کاهش پرونده‌های قضایی نیز گفت: “حقیقتا اگر صلح و سازش بین مردم رواج بیشتری یابد و پرونده قضایی تشکیل نشود، آثار بسیار مثبتی دارد و اگر هم پرونده تشکیل شد، مردم توجیه و در کلانتری یا حتی قبل از قطعیت و اجرای حکم، با هم آشتی کنند. البته در صلح و سازش، رضایت باید از روی میل و رغبت باشد”.

در پایان سخنرانی اژه ای ضمن رونمایی از کتاب علمی صبر، تعدادی از افرادی که از حق قصاص خود گذشت کردند، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال