عفو بین‌الملل: مریم اکبری منفرد را آزاد کنید

سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۵-۲۳-IranSOS- عفو بین الملل روز گذشته در بیانیه ای خواستار اقدام فوری براى آزادی مریم اکبرى منفرد شد. خانم اکبرى منفرد به علت نامه هاى سرگشاده اش در مورد کشتار سال ۶۷ تهدید به سه سال دیگر زندان و تبعید به زندانی در سیستان و بلوچستان شده است.

به گزارش هرانا به نقل از بی بی سی، در بیانیه عفو بین الملل از جمله آمده که این تهدیدها و آزارها در حالى شدت یافته اند که موضوع دادخواهى قتل عام تابستان ۶۷ در هفته هاى اخیر بسیار مطرح بوده.

مریم اکبری منفرد زندانی سیاسی محبوس در بند نسوان (زنان) زندان اوین می باشد.

لازم به ذکر است که مریم اکبری منفرد در دی ماه سال ۱۳۸۸ و پس از حوادث عاشورای ۸۸ بازداشت شد، در ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ و توسط صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهام این زندانی سیاسی محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران است. اتهامی که او بارها آن را رد کرده است.

اکبری منفرد که در زندان رجائی شهر طی دوران محکومیت می کرد، در اردیبهشت ۹۰ به همراه ۸ زن زندانی دیگر به زندان قرچک ورامین منتقل شد. او در آنجا و پس از اعتراض به شرایط زندان و نوشتن نامه های متعدد به مراجع تقلید، مسئولان نظام و احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد به بند زنان زندان اوین منتقل شد و تا امروز در آنجا تحمل محکومیت می کند.

دو برادر مریم اکبری منفرد در سالهای ۶۰ و ۶۳ به اتهام ارتباط و عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران توسط دادگاه های انقلاب در ایران اعدام شدند. برادر کوچک او و خواهر دیگرش نیز در سال ۶۷ و موج اعدام زندانیان سیاسی در تابستان آن سال اعدام شدند. اکبری منفرد پیشتر در نامه ای به احمد شهید از قول قاضی صلواتی خطاب به خود گفته بود که: “تو جور خواهر و برادرهایت را می کشی.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال