۲۶۵ نماینده پارلمان اروپا نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کردند

دوشنبه ۰۵ تیرماه ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۶-۲۶-IranSOS در این بیانیه که توسط ژرار دوپره، نماینده پارلمان اروپا و رئیس گروه «دوستان ایران آزاد» تهیه شده، آمده که امضاکنندگان بشدتت نگران تعداد بالای اعدام‌ها در ایران هستند. به گزارش رادیو فردا٬ به گفته این نمایندگان، در چهار سال اول ریاست‌جمهوری حسن روحانی، ۳هزار نفر در ایران اعدام شده‌اند.

 سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود از کاهش آمار اعدام در ایران نسبت به سال گذشته خبر داده اما ایران پس از چین در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که بیشترین تعداد اعدام در آن رخ می‌دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین از اینکه زنان نمی‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شوند یا بعنوان قاضی انتخاب شوند، انتقاد کرده‌اند. در این نامه آمده که انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نیست و مخالفان از شرکت در انتخابات منع می‌شوند و شورای نگهبان که اعضای آن توسط رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شده‌اند بیشتر کاندیداها را رد صلاحیت می‌کند. 

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی انتخابات در ایران را غیرآزاد می‌دانند و جمهوری اسلامی نیز هیچگاه در هیچ انتخاباتی، حضور ناظران خارجی را نپذیرفته است.

در این نامه همچنین به حجاب اجباری و زندانی شدن فعالان حقوق زن اشاره شده است.
ژرار دوپره، رئیس گروه دوستان ایران آزاد، به سازمان مجاهدین خلق نزدیک است. پارلمان اروپا از ۷۵۱ نماینده از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال