چهار زندانی در زندانهای اصفهان و زاهدان اعدام شدند

دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۷-۰۳-IranSOS- روز جاری یک زندانی محکوم به قصاص و سه زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر به ترتیب در زندانهای زاهدان و اصفهان اعدام شدند. کمپین فعالین بلوچ امروز گزارش داد یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شد. به گزارش این گروه مدافع حقوق بشر، صبح امروز دوشنبه ۱۲ تیر ماه، حسین ریگی ۵۰ ساله از بند ۳ زندان مرکزی زاهدان که به اعدام محکوم شده بود در زندان زاهدان به دار آویخته شد.

حسین ریگی به همراه سینا ناروئی روز شنبه ۱۰ تیر برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه زندان زاهدان منتقل شده بودند، سینا ناروئی اما روز شنبه به بند بازگردانده شد و حسین ریگی اعدام شد.

حسین ریگی از ۷ سال پیش به اتهام قتل در زندلن مرکزی زاهدان نگهداری می شد.

همزمان سازمان حقوق بشر ایران گزارش داد، حکم اعدام سه زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در زندان مرکزی اصفهان اجرا شد.

هویت این سه زندانی که توسط این سازمان احراز شده عبارت است از: “امید محمدزاده” با اتهام ١ کیلوگرم شیشه، “سیدرضا موسوی” با اتهام ٨٠٠ گرم شیشه و  فردی با نام کوچک “سید رضا” با مقدار نا مشخصی مواد مخدر.

سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع خود مدعی شد: “هر سه این زندانیان بدون داشتن سابقه کیفری به اعدام محکوم شده بودند و “سید رضا” قاری قرآن و حافظ پنج جزء آن بود.”

این زندانیان صبح روز شنبه ۱۰ تیر ماه، به سلول انفرادی منتقل شدند تا حکم اعدام در مورد ایشان اجرا شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال