دادستان کردستان: بخشش ۱۶ متهم محکوم به اعدام در سه سال اخیر در کردستان

سه شنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۷-۱۹-IranSOS دادستان کردستان با بیان اینکه شورای مصلحین در دادگستری تشکیل شده است اظهار کرد “این شورا با پیگیری های خود در سه سال اخیر، زمینه رهایی از قصاص ۱۶ متهم محکوم به اعدام کردستانی را از اولیای دم فراهم کرد”.

 

به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، اکبر جوهری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران، به نقش دادستانی در حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین به میانجیگری شورای مصلحین در موارد قصاص اشاره کرد و افزود: “شورای مصلحین استان، با ایجاد صلح میان طرفین دعوی در پرونده‌های قصاص، حرکت‌های خوبی در جلب رضایت اولیای دم انجام می دهند”.

وی ادامه داد: “کار این شورا بسیار ارزشمند و به نوعی ترجمان آیات قرآن کریم است؛ چرا که خداوند مومنان را به بخشش توصیه کرده است”.

جوهری در ادامه سخنان خود به بحث طلاق اشاره و اظهار کرد: “در کمتر از پنج ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می شود که با توجه به فرهنگی بودن کردستان، این آمار نگران کننده و غیرقابل قبول است”.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در استان نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است افزود: “مشاوره های قبل از ازدواج تا حدود زیادی آگاهی جوانان را افزایش و آمار طلاق را کاهش داده است”.

دادستان کردستان پنج چالش اصلی جامعه ایران را طلاق، اعتیاد، مفاسد اجتماعی، بافت های ناکارآمد شهری و حاشیه نشینی عنوان کرد و گفت: “یکی از معضلات اصلی حال حاضر کشور، بحث حاشیه نشینی است که مشکلات زیادی ایجاد کرده است”.

جوهری با بیان اینکه بافت شهری نقش بی بدیلی در ناهنجاری های اجتماعی دارد ادامه داد: “جرم هیچگاه پایان نخواهد یافت؛ اما پیشگیری از جرم وظیفه ما است و همگی باید تلاشمان را برای این مهم به کار گیریم”.

وی از فعال و کارآمد کردن معاونت پیشگیری از وقوع جرم در آینده خبر داد و گفت: “اراده ما بر این است که این اتاق فکر با حضور هنرمندان، صاحب نظران و فعالان اجتماعی و فرهنگی تشکیل شود”.

به گفته دادستان کردستان، مردم و سازمان های مردم نهاد باید در حوزه پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی نقش آفرین باشند.

جوهری، بیکاری را عامل اصلی ایجاد ناهنجاری های اجتماعی ذکر کرد و افزود: “بیکاری ناشی از عدم توسعه و عامل اصلی اعتیاد و طلاق در جامعه است”.

وی گفت: “مسئولانی که در راس امور قرار دارند باید فارغ از مسائل سیاسی و جناحی، تلاش خود را معطوف به توسعه و آبادانی استان کنند”.

او در بخش دیگری از سخنان خود، تعامل با رسانه ها را زمینه خدمتگذاری بهتر مسئولان به مردم عنوان کرد و ادامه داد: “در جوامعی که مردم سالاری دینی حاکم است، رسانه و مطبوعات یکی از ارکان رکین دموکراسی است”.

جوهری با بیان اینکه مسئولان نباید از رسانه ها واهمه داشته باشند اضافه کرد: “آنان باید رسانه ها را چراغ راه خود قرار دهند و رسانه ها نیز جانب انصاف را در انتقادات رعایت کنند”.

وی به تخلفات انتخاباتی تعدادی از مسئولان استانی و برخورد قانونی با آنان اشاره و اظهار کرد: “در بسیاری از مواقع به دلیل ممنوعیت قانونی از افشای نام اشخاص متخلف معذوریم”.

رئیس هیات بوکس کردستان در ادامه به جایگاه رفیع ورزشکاران نیز گریزی زد و گفت: “نیاز است مسئولان به ورزشکارانی که عناوین مهم ورزشی کسب کرده اند توجه ویژه ای داشته باشند و برای رفاه آنان اقدام کنند”.

جوهری، بیمه شدن ورزشکاران استان را ضروری دانست و افزود: “ایجاد شرایط لازم، موجب دلگرمی و انگیزه بیشتر ورزشکاران برای ادامه فعالیت ورزشی خواهد شد”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال