دست کم ۲ زندانی در رجایی شهر کرج اعدام شدند

چهارشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۸-۲۳-IranSOS– دست کم دو زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. از سرنوشت سیدجمال سیدموسوی، زندانی سنی مذهبی متهم به محاربه کماکان اطلاعی در دست نیست. به گزارش هرانا، روز گذشته دو زندانی عادی در زندان رجایی شهر کرج به سلولهای انفرادی این زندان منتقل شدند. آنان اجازه یافتند تا برای آخرین بار با خانواده های خود ملاقات کنند.

همزمان گزارش شد سیدجمال سیدموسوی، زندانی سنی مذهبی که از یک هفته پیش به بهانه اعزام به بیمارستان به محلی نامعلوم منتقل شده بود در واقع این مدت را در انتظار اجرای حکم اعدام در سلولهای انفرادی این زندان به سر برده بود با اینحال روز گذشته برای ساعاتی امکان بازگشت به بند برای او فراهم شد.

وی تنها ساعاتی پس از حضور مجدد در بند عمومی به بهانه دیدار با رئیس زندان مجددا توسط مسئولان زندان از این محل خارج شد و تاکنون علیرغم تلاش خانواده اطلاعی از سرنوشت وی حاصل نشده است.

هرانا پیش تر گزارش کرده روز گذشته سه زندانی برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده اند.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی حکم اعدام دو زندانی سحرگاه امروز به اجرا درآمد و حکم اعدام یک زندانی دیگر در آخرین لحظات متوقف شد.

هویت یکی از اعدام شدگان توسط هرانا “حریف (صادق) غلامی” ۲۴ ساله احراز شده است. این زندانی روز گذشته اجازه یافت برای آخرین بار با خانواده خود ملاقات کند.

حریف (صادق) غلامی در پرونده اول به اتهام «حمل و نگهداری ۱۲۰۰ گرم کراک» به اعدام محکوم شده بود اما حین انتقال به انفرادی جهت اجرای حکم اعدام، اقدام به قتل زندانی دیگری نمود. هر چند از دلایل این اقدام اطلاعی در دست نیست اما این روش بعضا توسط زندانیان در آستانه اعدام در آخرین لحظات برای پرونده سازی و جلوگیری از اجرای حکم استفاده می شود.

یک منبع مطلع در مورد وضعیت این زندانی به هرانا گفت: “علیرغم مفتوح بودن پرونده و لزوم رسیدگی از بابت پرونده قتل، با دستور قاضی دیه خانواده مقتول از بیت المال پرداخت شد تا پرونده قتل او محتومه اعلام شود. در این حالت اعدام وی بخاطر پرونده مواد مخدر اش صورت گرفت”.

هویت دو زندانی دیگر و همینطور سرنوشت سیدجمال سیدموسوی کماکان از سوی هرانا در دست بررسی است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال