بخشش و رهایی از اعدام یک زندانی

چهارشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۸-۲۳-IranSOS- رئیس زندان مرکزی ایلام گفت که زندانی محکوم به قصاص در ایلام با گذشت اولیای دم از پای چوبه دار نجات یافت. به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، مورخ ۳۱ مردادماه، محسن پیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: “این زندانی به مدت ۲ سال است که به جرم قتل در زندان بسر می برد که پس از پیگیری های مکرر و تلاش رایزنی شورای حل اختلاف زندان مرکزی ایلام و جلب رضایت اولیای دم مورد بخشش خانواده مقتول قرار گرفته و از چوبه دار نجات یافت”.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جلب رضایت خانواده مقتول افزود: “مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است به طوریکه این گونه اقدامات خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی در جامعه می شود”.

رئیس زندان مرکزی ایلام با ابراز خرسندی از گذشت اولیای دم از قصاص نفس زندانی زندان مرکزی یادآور شد: “شرکت در فعالیت ‌ها و برنامه‌های خیر و خداپسندانه، جدا از اجر و ثوابی اخروی، آرامش خاطر را در پی خواهد داشت”.

۶۴ پرونده قتل بدون سبق تصمیم و اتفاقی به شعب ویژه صلح این استان به منظور ایجاد صلح و سازی میان طرفین دعوا ارجاع شده است.

به منظور حل و فصل مشکلات روی داده و با توجه به غیر عمدی بودن قتل های اتفاق افتاده تلاش شده با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، روحانیان، فرمانداران، ریش سفیدان، معتمدان محلی و ذی نفوذان منطقه زمینه صلح و سازش را در این پرونده ها ایجاد شود که طی ۶ ماه دوم سال گذشته و با ورود رئیس کل دادگستری جدید به استان ۶ محکوم به قصاص قبل از اجرای حکم با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال