مدیرکل کار آذربایجان شرقی: آیین‌نامه انظباطی چسب هل لغو شد

چهارشنبه ۰۸شهریور ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۸-۳۰-IranSOS- مدیرکل کار آذربایجان شرقی می‌گوید که بازرسان اداره کار در جریان بارزسی مجدد از کارخانه چسب هل متوجه جمع‌آوری تمامی بنرهای نصب شده از جانب کارفرمای این واحد صنعتی شده‌اند. وی در عین حال از لغو اجرای آیین‌نامه انظباطی کنونی و تدوین آیین‌نامه جدید خبر داده است.

به گزارش ایلنا، «احد حسینی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی از تصمیم کارفرمای کارخانه چسب هل برای تغییر آیین‌نامه انظباطی این واحد صنعتی خبر داد.

به گفته این مقام دولتی، در حال حاضر اجرای مفاد آیین‌نامه قبلی کارخانه چسب‌هل ملغی شده است و به زودی قرار است برای این کارخانه آیین‌نامه انظباطی جدیدی نوشته شود.

به گفته مدیرکل کار استان آذربایجان شرقی، مفاد آیین‌نامه جدید منطبق با مقررات قانون کار خواهد بود و کارشناسان مقررات کار و تامین اجتماعی بر صحت مفاد این آیین‌نامه نظارت خواهند کرد.

وی ادامه داد: البته درخصوص رسیدگی به سایر مشکلات احتمالی کارگران کارخانه چسب هل، قرار است شورایی مرکب از نمایندگان کارخانه چسب هل تشکیل شود تا برای مشکلات احتمالی راهکار قانونی در آیین‌نامه جدید پیش بینی‌شود.

حسینی در عین حال از مراجعه مجدد بازرسان اداره کار به این واحد صنعتی خبر داد و گفت: در هفته جاری، بازرسان اداره کار به صورت سرزده به کارخانه چسب هل مراجعه کردند تا در مورد اصلاح تخلفاتی که پیش از این گزارش شده بود، تحقیق کنند.

به گفته او در گزارش اخیر بازرسان اداره کار آمده است که کارفرما تمامی بنرهایی که در کارخانه نصب شده بود را جمع‌آوری کرده است.

مدیرکل کار استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه بررسی شرایط کار کارگران کارخانه چسب هل همچنان از سوی بازرسان این اداره ادامه خواهد داشت، از ادامه پیگیری‌ها برای ایجاد تشکل صنفی کارگری در این کارخانه خبر داد.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری در شبکه‌های مجازی باعث جلب توجه افکار عمومی نسبت به شرایط کار تعجب برانگیز و عجیب و غریب کار در این واحد صنعتی شده بود.

به دنبال انتشار این تصاویر و موضعگیری نهادهای صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی این استان وقوع تخلف کارفرمای این واحد صنعتی را در تدوین سلیقه‌ای آیین نامه انظباط کار، تایید کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال