رهایی ۷ محکوم به اعدام از طناب دار در یزد

پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۹-۲۸-IranSOS معاون قضائی رئیس دادگستری استان یزد با بیان اینکه زمینه آزادی ۳۵۰ زندانی یزد با وساطت شوراهای حل اختلاف فراهم شد، از رهایی ۷ محکوم به اعدام از طناب دار در این استان خبر داد.

به گزارش هرانا به نقل از تسنیم، محمدرضا حداد در دیدار اعضای شوراهای حل اختلاف استان یزد با امام جمعه یزد اظهار داشت “از اول امسال تا پایان شهریور، بیش از ۱۱ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده و همچنین بررسی ۱۲ هزار پرونده هم در این مدت به پایان رسیده و این پروندهها لغو شده اند “.

وی خاطرنشان کرد “در حال حاضر ۱۰۰ شعبه حل اختلاف در استان یزد فعالیت دارند که در این تعداد شوراهای حل اختلاف، ۶۰۰ نفر با تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و در سطوح مختلف علمی فعالیت دارند”.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان یزد افزود “شوراهای حل اختلاف استان در بسیاری از پروندهها اقدام به وساطت برای گرفتن رضایت از شکات میکند که تاکنون با وساطت انجام شده، ۳۵۰ زندانی از زندانهای استان یزد آزاد شدهاند”.

حداد با بیان اینکه هفت نفر از این زندانیان محکوم به قصاص نفس بودند افزود “پس از وساطتهای لازم و صحبت با شاکیان و اولیای دم، رضایت این تعداد از زندانیان محکوم به قصاص نفس گرفته شد و آنها از این مجازات رهایی یافتند”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال