رئیس پلیس راهور ناجا: روزانه ۴۳ نفر در تصادفات رانندگی کشته می شوند

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۱۰-۰۵-IranSOS تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا، گفت که بنابر اعلام پزشکی قانونی ۴۳ نفر روزانه در تصادفات جاده ای در کشور جان خود را از دست می دهند که از این تعداد ۵۰ درصد در سر صحنه و ۵۰ درصد در بیمارستان فوت می شوند.

به گزارش هرانا به نقل از مهر، سردار تقی مهری در همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی، اظهارداشت: “تا پایان سال ۹۵، چهار میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی مجروح، مصدوم و معلول شده اند که این تعداد هزینه های زیادی برای کشور در بر داشته است “.

وی با اشاره به اینکه در هفته نیروی انتظامی قرار داریم و شعار این هفته “پلیس برای امنیت و امنیت برای همه” است، افزود: “مهمترین ظرف توسعه کشور امنیت است و امنیت به قدری در همه ابعاد اهمیت دارد که در هر پروژه ای چه اقتصادی، چه سیاسی و چه اجتماعی باید لحاظ شود “.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد “در این جلسه که به یاد قربانیان سوانح ترافیکی برگزار شده به دنبال این هستیم که همه دست به دست هم بدهیم و با هماهنگی یکدیگر یک پویش مبنایی را در کشور راه اندازی کنیم و تا نوروز ۹۷ این پویش را ادامه دهیم “.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی این پویش کاهش تلفات سوانح راهنمایی و رانندگی است، افزود: “از همه کسانی که به عنوان نخبه و پیشکسوت در جامعه اثرگذار هستند و همچنین افرادی که به نوعی قربانی حوادث راهنمایی و رانندگی قلمداد می شوند می خواهیم ما را در این پویش سراسری یاری کنند “.

سردار مهری افزود “شعار ما از امروز این است که” به احترام آنها که دوست داریم و دوست مان دارند با احتیاط رانندگی کنیم “این شعار هر راننده ای است که در کشور رانندگی می کند امیدواریم بتوانیم از طریق این پویش سراسری در ارتقای فرهنگ ترافیک و پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی موثر باشیم “.

وی در ادامه با اشاره به آماری که از سال ۷۷ در اختیار پلیس قرار دارد، گفت: “تاکنون ۴۰۲ هزار و ۲۵۹ نفر جان خود را از دست داده اند تا پایان سال ۹۵ نیز چهار میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی مجروح و معلول شده اند. بنابراین همه ما باید دست به دست هم دهیم و برای جلوگیری از تصادفات اقدام کنیم چرا که همیشه پیشگیری مقدم بر درمان بوده است “.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود “از بین ۱۲۰ هزار تخت بیمارستانی که در حال حاضر در کشور فعال است بخش اعظمی از آن برای مصدومان تصادفات رانندگی اختصاص داده شده و بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد کسانی که در طول هفته در بیمارستان بستری می شوند قربانیان حوادث راهنمایی و رانندگی هستند “.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصلی ترین عامل تصادفات راهنمایی و رانندگی عامل انسانی است، افزود: “در بررسی تصادفات سه عامل جاده، خودرو و راننده نقش اساسی دارند. همچنین امداد و نجات و شرایط محیطی نیز بر افزایش تعداد مصدومان و متوفیان اثرگذار است “.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: “بی شک جاده و نقاط حادثه خیر آن در بروز یک سانحه تصادف نقش مهمی دارد اما نقش نیروی انسانی در تصادفات راهنمایی و رانندگی در کشور ما از همه مهمتر است. همانطور که می دانید برای تغییر رفتار نیاز به فرهنگ سازی داریم و فرهنگ سازی یک فعالیت دراز مدت است “.

وی افزود “بنابر اعلام پزشکی قانونی ۴۳ نفر روزانه در تصادفات جاده ای در کشور جان خود را از دست می دهند که از این تعداد ۵۰ درصد در سر صحنه و ۵۰ درصد در بیمارستان فوت می شوند. از سال ۸۴ نیز ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را در تصادف راهنمایی و رانندگی از دست داده اند که این آمار تا پایان سال ۹۵ به ۱۶ هزار نفر رسیده است. خیلی خوب است که حدود ۱۲ هزار نفر کاهش تلفات جاده ای داشته ایم این در حالی است که تعداد وسایل نقلیه افزایش داشته “.

سردار مهری با اشاره به اینکه حتی یک نفر نباید در تصادفات جاده جان خود را از دست بدهد افزود “با توجه به کاهش آمار مرگ و میر در جاده ها ما هنوز راضی نیستیم، همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند باید تلفات ناشی از این حوادث به حداقل برسد. از این رو فرهنگ سازی و اصلاح رفتارهای ترافیکی رانندگان و افزایش ایمنی در رانندگی از برنامه های مهم پلیس راهور در سراسر کشور است “.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال