وضعیت دشوار زندانی سیاسی مخالف در زندان زاهدان

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۱۰-۱۱-IranSOS ابوبکر رستمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان زاهدان که به علت مشکالت زندان با مقامات بازدید کننده ای از زندان محکوم شده است، به طرز محسوسی از زندان محکوم شده است. به حکم شورای دیوان بین المللی دادگستری به ۲۰ روز نگهداری در سلول های قرنطینه محکوم شد. گفته می شود که این زندانی از زمان انتقال خود به اعدام اعتراض آمیز دست یافته است. 

به گزارش هرانا، ابوبکر رستمی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در زندان زاهدان به سر برد، صبح روز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶، به تصمیم مسئولان زندان جهت تنبیه به زندان تبعید شد.

مسئولین زندان از عملکرد آقای رستمی در خصوص گفتگو با افرادی که به صورت مسئولیتی یا به صورت نمایشی از قبیل خارجی دیپلمات از زاهدان بازدید می کردند، ناراضی بودند. به همین ترتیب با حضور حسن خاج میر مدیر داخلی زندان و محمد نووی رییس بازرسی، این زندانی را به عنوان تنبیهی بر خلاف آیین نامه های مدون سازمان زندان ها به این مرکز زندان محکوم شده اند که شرایط محدود و سخت تر را دارند.

یک منبع خبری در اینباره به خبرنگار ارانا گفت: “برای ابوبکر رستمی که چند روز قبل از آن کرواتنتینا شورا را تشکیل داد (تشکیل دادگاه شورایی) قرار گرفت و بیست روز در قرآنتینا قرار گرفت، این تصمیم را به عنوان رئیس زندان آقای خسروی و حفاظت آقای بلانی مدیر داخله محسن خواجه گرفته شده است “.

این منبع در مورد روابط با ابوبکر رستمی گفت: “ابو بکر فقط مشکلات زندان را بازگو کرده است، اما به نظر می رسد که این فرد (ابوبکر رستمی) باعث می شود که شورش و بچه ها تحریک شود و به آنها گفت: جلوو مسئولین بایستید، مشکلات خودتان را بگید و از این قبیل مسائل، میگن بچه ها تحریک شده اند چون بند یک بند جوانان “.

براساس گفته ی این منبع اطلاع رسانی که فردا روزی که ابو بکر رستمی منتقل می شود، نسبت به این اقدام تنبیهی دست دست به اعتراض غذا زده است و تا کنون این ستیزه جویی نیز ادامه دارد. “

پیش از انتقال تنبیهی آقای رستمی، زندانی دیگری به اسم محمد اسکانی، ۲۲ ساله که در دفاع از دعوی گری آفی رستمی صحبت کرد، همچنین به دستور مسئولین همزمان با این زندانی سیاسی به محل قرنطینه زندان تبعید شد.

آقای اسکانی از متهمان جرائم مواد مخدر است که از یک سال پیش به صورت بلاتکلیف در زندان به سر می برد.

ابوبکر رستمی نیز زندانی سیاسی است که از ۲۶ ماه پیش در زندان به سر می برد و ماه مبارک رمضان سال جاری از “محاربه و همکاری با گروه های معین نظام” همراه با پرونده های خود به حکم دادگاه انقلاب زاهدان به اعدام محکوم شد. 

از جزئیات و مصادق اتهامی این زندانی از کرمانشاه که متهم به اقدام علیه امنیت کشور است اطلاع زیادی در دست نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال