پلمب دهها محل کسب شهروندان بهایی در سیستان و بلوچستان

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶–۲۰۱۷-۱۱-۰۶-IranSOS– تعداد پرشماری از اماکن کسب شهروندان بهایی در استان سیستان و بلوچستان به دلیل تعطیلی در مناسبت مذهبی بهاییان پلمب شدند. همزمان در کرج نیز محل کسب شهروند دیگری از جامعه بهایی پلمب شد. به گزارش  هرانا، امروز طی مراجعه ماموران ادامه اماکن در شهرهای زاهدان، زابل، چابهار و ایرانشهر، دهها محل کسب شهروندان بهایی پلمب شد.

 

هر چند تعداد دقیق اماکن پلمب شده تا زمان تنظیم این گزارش کماکان مشخص نیست با اینحال گمانه زنی های اولیه حاکی از بسته شدن بیش از ۳۰ محل کسب است.

گفته میشود دلیل پلمب اماکن کسب مورد اشاره عدم پذیرش درخواست اداره اماکن از مغازه داران بهایی برای باز نگهداشتن اماکن کسب خود در دو روز مناسبت مذهبی اخیر بهاییان (۲۹ و ۳۰ مهرماه) بوده است.

درخواستی که بعنوان یک حق قانونی از سوی شهروندان بهایی مورد پذیرش قرار نگرفته بود.

از سوی دیگر گزارش می شود همزمان محل کسب شهروند بهایی دیگری به نام رامتین زیبایی در شهر کرج که به حرفه تعمیرات کامپیوتر اشتغال داشت به بهانه مبارزه با کالای قاچاق پلمب شده است.

همانطور که اشاره شد نامبرده در زمینه تعمیرات و امور خدماتی مشغول به کار بوده است و فروش کالا که بهانه این پلمب است در محل مورد اشاره صورت نمی گرفته.

لازم به یادآوری است در هفته های اخیر و همزمان با دویستمین سالگرد تولد بهالله، پیامبر آیین بهایی جامعه بهاییان ایران فشار زیادی را متحمل شده است.

علاوه بر بازداشت ها، تهدیدها و تفتیش های پر تعداد صورت گرفته، اماکن کسب زیادی در استانهای گلستان، فارس و چند استان دیگر به بهانه های مشابه پلمب شده اند.

.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال