محمود صالحی از بیمارستان به زندان منتقل شد

شنبه ۲۰ آبانماه ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۱۱-۱۱-IranSOS– امروز بعد از ظهر محمود صالحی فعال سرشناس کارگری که ایام محکومیت خود را سپری می کند از بیمارستان به زندان سقز منتقل شد. این فعال کارگری مدتی پیش در حالی که در بیمارستان برای انجام عمل دیالیز به سر می برد توسط ماموران امنیتی بازداشت و برای تحمل محکومیت یک ساله حبس به زندان سقز منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲ بعد از ظهر محمود صالحی از بیمارستان به زندان سقز منتقل شد.

محمود صالحی، فعال سرشناس کارگری مورخ بامداد امروز جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ در پی وخامت حالش به بیمارستان منتقل و در بخش قلب بستری شده بود.

به گفته خانواده صالحی، پزشک معالج توصیه کرده است که ایشان برای ادامه معالجه قلب باید به یکی از بیمارستانهای تهران، تبریز و یا اورمیه اعزام شود. آقای صالحی علاوه بر مشکلی قلبی، به دلیل نارسایی کلیه هفتهای دوبار باید دیالیز شود.

محمود صالحی که از فعالان کارگری استان کردستان است، هفتم آبانماه، براساس رای دادگاه سنندج برای گذراندن یک سال حبس تعزیری به زندان مرکزی سقز منتقل شده است.

طی روزهای گذشته نیز عفو بین الملل محمود صالحی و محمد نظری را دو زندانی عقیدتی خوانده بود که به دلیل وخامت حالشان طی روزهای گذشته به بیمارستان منتقل شدهاند و در طول دوره بستری با دستبند به تخت بیمارستان بسته شدهاند.

پژوهشگر عفو بین الملل در امور ایران رها بحرینی در واکنش به این موضوع گفت: «جای تاسف دارد که مقامات ایران به جای آزاد کردن فوری محمود صالحی و محمد نظری، آنها را همچون مجرمان دستبند و پابند زدهاند و مورد آزار و اذیت و رفتارهای تحقیرآمیز قرار دادهاند. “

در قوانین بین المللی، استفاده از ابزارهای محدود کننده حرکت همچون دستبند و پابند تنها در صورتی مجاز است که خطر فرار زندانی و آسیب رساندن وی به خود یا دیگران محتمل باشد و روشهای کنترل سادهتر نتواند از این خطرات جلوگیری کند. استفاده از غل و زنجیر و ابزارهایی که موجب درد و تحقیر زندانی شود و شان و کرامت انسانی او را نقض کند در همه شرایط ممنوع است. تحقیقات سازمان عفو بینالملل نشان میدهد که در ایران مقامات قضایی و مسئولین زندانها دائما بر خلاف این موازین بین المللی عمل میکنند و بر استفاده غیرضروری از دستنبد و پابند برای بستن زندانیان عقیدتی سیاسی بیمار به تخت بیمارستان اصرار می ورزند. این رفتار عموما با هدف آزار و اذیت، تنبیه و تحقیر زندانیان و اعمال درد و رنج مضاعف بر آنها صورت گرفته و در بسیاری موارد، موجب اخلال یا تاخیر در روند درمان شده است.

محمود صالحی، فعال حقوق کارگری، که مبتلا به بیماری کلیه است، روز شنبه ۶ آبان به دست ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و زندانی شد. محمد نظری به دلیل هواداری مسالمت آمیز از حزب دموکرات کردستان ایران از ۲۳ سال پیش در زندان به سر میبرد و از ۸ مرداد در اعتراض به ادامه حبس ناعادلانهاش و خودداری مقامات از بررسی حکم حبس ابد او دست به اعتصاب غذا زده است و به شدت بیمار است.

عفو بین الملل از مقامات ایران خواسته است که محمد نظری و محمود صالحی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند و تا زمان آزادی، از دسترسی فوری و منظم آنها به مراقبتهای پزشکی تخصصی در خارج از زندان اطمینان حاصل کنند.

همچنین کنفدراسیون بینالمللی اتحادیههای کارگری (ITUC) طی روزهای گذشته خواستار پایان دادن به سرکوب فعالان کارگری در ایران شد. این بیانیه بصورت مستقیم به وضعیت ابراهیم مددی، داوود رضوی، علیرضا ثقفی و محمود صالحی اشاره دارد.

سقز یکی از شهرهای شمالباختری ایران در شمال استان کردستان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال