بخشش زندانی محکوم به اعدام درگرگان

یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۱۲-۱۷-IranSOS- معاون قضایی و رییس شوراهای حل اختلاف گلستان از بخشش یک محکوم به اعدام درگرگان خبر داد. در خبری دیگر حکم اعدام زن جوان که شوهرش را کشته بود در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد این زن پیش تر از اتهام قتل عمدی تبرئه و به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم شده بود اما این حکم در دیوان عالی کشور تایید نشد. از سویی دیگر یک زندانی که به اعدام محکوم شده بود پس از آنکه ادعا کرد “روز بازجویی از آنجائیکه بی‌سواد بودم مأموران پلیس خودشان ماجرای قتل را در پرونده نوشتند و مرا تحت فشارهای بازجویی مجبور کردند پای آن نوشته‌ها را انگشت بزنم.‌» پرونده اش مجدد مورد رسیدگی قرار گرفت اما باز هم حکم اعدام برای او صادر شد.

به گزارش هرانا به نقل از ایرنا مورخ ۲۲ آذرماه ۱۳۹۶، احمد جعفری روز چهارشنبه اظهار کرد: “این زندانی ۸ سال قبل به عنوان مسافر سوار خودروی مقتول شده بود اما پس از مشاجره بر سر پرداخت کرایه باعث قتل راننده شده و خودروی وی را به سرقت برده بود”.

وی افزود: “پس از بررسی پرونده و به درخواست اولیای دم حکم اعدام صادر و با تایید دیوان عالی کشور، مقدمات اجرای حکم فراهم شده بود، اما ندامت زندانی و گذشت خانواده مقتول زمینه زندگی دوباره را برای وی فراهم کرد”.

رییس شوراهال حل اختلاف گلستان اضافه کرد: “در این پیوند با پیگیری‎ اعضای شورای حل اختلاف شعبه صلحی ویژه زندان گرگان پس از مشاهده آثار ندامت زندانی و تلاش او برای جبران مافات، طی چند مرحله دعوت از اولیای دم و معتمدین و ریش رسفیدان محلی رضایت شکات حاصل شد و اولیای دم از اعدام وی صرف نظر کردند”.

جعفری یادآور شد که این زندانی ششمین محکوم به اعدام است که از ابتدای امسال تاکنون با پیگیری شعبه ویژه صلحی شورای حل اختلاف زندان گرگان؛ اولیای دم با بخشش زندگی دوباره به او اعطا کرده اند.

سال گذشته با گذشت شکات و کمک خیرین ۱۳۲ زندانی جرائم غیرعمد و دیون مالی در استان آزاد و هفت زندانی محکوم به اعدام با بزرگواری اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف از طناب دار رهایی یافتند.

استان گلستان دو زندان در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال