عفو بین الملل: مقامات ایران باید فورا اعدام یک نوجوان ایرانی را متوقف کنند

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶-۲۰۱۸-۰۱-۱۶-IranSOS- عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای گفت مقامات ایران باید فورا اعدام یک نوجوان ایرانی به نام ابوالفضل چزانی شراهی را که به خاطر وارد آوردن ضربات مهلک چاقو به یک مرد در جریان یک نزاع در سن ۱۴ سالگی به مرگ محکوم شده است، متوقف کنند.

ابوالفضل چزانی شراحی، ۱۹ ساله، قرار است در تاریخ ۲۷ دی ماه در زندان قم اعدام شود. 

مگدلنا مغربی، معاون شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین‌الملل گفت: «مقامات ایران به خوبی آگاهند که استفاده از مجازات مرگ علیه کسانی که زیر سن ۱۸ سالگی مرتکب جرم می‌شوند، نقض فاحش تعهدات ایران تحت قوانین بین المللی حقوق بشر از جمله کنوانسیون حقوق کودک است.»
مغربی افزود: « به جای نمایش چنین بی اعتنایی بی‎رحمانه‌ایی نسبت به حقوق کودکان، مقامات ایران باید فورا اعدام ابوالفضل چزانی شراحی را متوقف کرده و حکم او را از مجازات مرگ به مجازات زندان تبدیل کنند.»
ابوالفضل چزانی شراهی در شهریور ۱۳۹۳ توسط شعبه یک دادگاه کیفری استان قم به اعدام محکوم شد. از آن زمان تاکنون دست کم سه بار برای اجرای اعدام او برنامه‌ریزی شده است. بار آخر که در سال ۱۳۹۵ بود، وی برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شد اما اعدام در آخرین لحظات بنا به دلائلی که برای عفو بین الملل نامعلوم است، متوقف شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال