گذشت از قصاص موجب آشتی دو طایفه در اندیمشک شد / توقف اعدام زندانی در زاهدان

دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶-۲۰۱۸-۰۱-۲۳-IranSOS رئیس دادگستری اندیمشک گفت که با وساطت و تلاش اعضاء شورا‌های حل اختلاف شهرستان اندیمشک، بزرگان و ریش سفیدان منطقه با رضایت خانواده مقتول دو طایفه در این شهرستان بعد از ۶ سال نزاع با هم مصالحه و از اجرای حکم اعدام گذشت کردند. همزمان هرانا مطلع شد یک زندانی به نام محمد سرحدی در زندان زاهدان که برای اجرای حکم اعدام به سلول منتقل شده بود با اخذ مهلت از اولیای دم از پای چوبه دار به بند عمومی بازگشت.

به گزارش هرانا به نقل از میزان، خداکرم رحیمی بهمنیاری رئیس دادگستری اندیمشک از صلح و سازش دو طایفه پس از ۶ سال در اندیمشک خبرداد و گفت: “در سال ۹۰ در پی درگیری محلی بین دو طایفه در اندیمشک یک نفر به قتل و یک نفر زخمی می‌شود که با وقوع این حادثه بین این دو طایفه کدورت و دشمنی پدید می‌آید که با وساطت و تلاش شبانه روزی اعضاء شورا‌های حل اختلاف این شهرستان، بزرگان و ریش سفیدان منطقه پس از ۶ سال تلاش و کوشش آنان نتیجه داد و اولیاء دم از قاتل فرزند خود گذشت کردند”.

وی اضافه کرد: “این دو طایفه با حضور امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی فرماندار، دادگستری، اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان طوایف و بیش از دوهزار نفر از دو طایفه با هم مصالحه کردند و این پرونده با صلح و سازش مختومه شد”.

بهمنیاری ضمن قدردانی از خانواده مقتول در منصرف شدن از حکم قصاص خاطرنشان کرد: “شهرستان اندیمشک با توجه به ساختار طایفه‌ای که دارد فرهنگ صلح و سازش در آن نهادینه شده است و باید تلاش شود فرهنگ صلح و سازش بیشتر در جامعه توسعه و گسترش پیدا کند”.

از سوی دیگر هرانا گزارش می کند محمد سرحدی زندانی متهم به قتل و محکوم به اعدام در زندان زاهدان که از ۵ سال گذشته در این زندان گذران حبس می‌کند، روز پنج‌شنبه گذشته جهت اجرای حکم به انفرادی منتقل شد ولی با اخذ مهلت از خانواده مقتول اجرای این حکم به تعویق افتاده و به بند ۶ زندان مرکزی زاهدان بازگشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال