‎محکومیت سردبیر و مدیرمسئول مجله بخارا به ۱۱ ماه زندان و جریمه

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲  – هرانا – علی‌اکبر جعفردهباشی سردبیر و مدیرمسئول مجله بخارا بدلیل چاپ شعری از منصور اوجی به ۱۱ ماه زندان و دو و نیم میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی‌اکبر جعفردهباشی معروف به علی دهباشی سردبیر و مدیر مسئول مجله بخارا بدلیل چاپ شعری از منصور اوجی که در شماره فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۲منتشر شده، در دادگاه ویژه مطبوعات به ١١ ماه زندان و دو نیم میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “اتهامی که منصور دهباشی به خاطر آن محکوم شده توهین به چادر عنوان شده است.”
‎پیش‌تر نیز منصور اوجی، شاعر ۷۶ ساله از سوی پایگاه دانشجویان انقلابی (حنفا) به “اهانت به چادر” متهم شد. پایگاه دانشجویان انقلابی از مسئولان مجله بخار خواسته‌ بودند به دلیل چاپ این شعر “از امت حزب‌الله، عذرخواهی کنند.”
‎مجله بخارا، دوماه‌نامه‌ای است فرهنگی و هنری به مدیر مسئولی و سردبیری علی دهباشی که در آن مقالات و نقد‌ها و خبرهای مربوط به ادبیات و هنر ایران و جهان، در تهران منتشر می‌شود.
‎توضیح: جعفر دهباشی ساعتی پس از انتشار این گزارش در تماس با هرانا خبر مذکور را تکذیب کرده و اعلام داشت مشکلی پیش آمده بود که با انتشار یادداشت‌هایی از طرف علی دهباشی و منصور اوجی، شاعر شعر یادشده، موضوع حل شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال