‎عفو محکوم به اعدام در پای چوبه‌دار

پنج شنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۲ – فارس – با اعلام گذشت پدر یک مقتول، قاتل از پای چوبه دار در شهرستان بم از مرگ رهایی یافت. اولیاء دم در روز مقرر حاضر و پس از انجام تشریفات قانونی، زمانی که پدر مقتول طناب‌دار را بر گردن قاتل انداخت از اجرای حکم منصرف و اعلام گذشت کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بم در این زمینه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: «محمد – ر» در سال ۸۱ در یک نزاع با کمک «مهدی – پ»، مرحوم علی حسین‌زاده را با ضربات چاقو به قتل رسانده و متواری می‌شود.
‎محمدرضا سنجری زمان دستگیری متهمان را پس از تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و قضائی ذکر کرد و بیان داشت: پس از رسیدگی به پرونده قتل مذکور متهم ردیف اول «محمد – ر» به اتهام قتل عمد به قصاص نفس و «مهدی – پ» به ۱۵ سال حبس به جرم معاونت در قتل محکوم شدند.
‎وی ابراز داشت: در جریان رسیدگی به اعتراض محکومان، پرونده در سال ۸۲ به دیوان عالی کشور ارسال و حکم صادره تایید، اما محکومان در حادثه زلزله دی ماه سال ۸۲ از زندان متواری و «مهدی – پ» در سال ۸۸ و «محمد – ر» در سال ۸۹ دستگیر و روانه زندان شدند.
‎دادستان بم با اشاره به تقاضای اولیای دم مبنی بر اجرای حکم قصاص بیان داشت: پرونده به منظور استیذان قصاص نفس به قوه قضائیه ارسال و پس از موافقت ریاست قوه با اجرای آن به استان کرمان عودت شد.
‎سنجری گفت: اولیاء دم در روز مقرر حاضر و پس از انجام تشریفات قانونی، زمانی که پدر مقتول طناب‌دار را بر گردن قاتل انداخت از اجرای حکم منصرف و اعلام گذشت کرد.
‎وی خاطر نشان کرد: مراتب این گذشت و عفو قاتل در آخرین لحظه سریعاً صورتجلسه و به امضا حاضران رسید و پرونده نیز در اجرای ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی برای تعیین مجازات در مورد جنبه عمومی جرم به یکی از شعبه‌های جزائی بم ارسال شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال