‎تعویق ۶ ماهه حقوق ۱۵۰ کارگر کاشی سمند سمنان

‎‎شنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۲ – ایلنا: دبیر خانه کارگر سمنان از تعویق ۶ ماهه حقوق و بیمه بیش از ۱۵۰ کارگر کارخانه «کاشی سمند» خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری، کارگران هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و حق بیمه‌شان نیز به تامین اجتماعی پرداخت نشده است. «حبیب الله محقق» با اعلام نیمه فعال بودن این واحد تولیدی به سبب مشکل فنی در یکی از کوره‌ها، به ایلنا گفت: کاشی سمند سمنان درحالی به صورت نیمه فعال درآمده است که در مقایسه با رقبای خود، توانایی بسیار بالایی در فروش محصولات داشته و سالانه بخش زیادی از تولیدات خود را صادر می‌کرده است.

این فعال کارگری در سمنان با اظهار بی‌اطلاعی از دلیل به تعویق افتادن ۶ ماه از حقوق و بیمه کارگران کاشی سمند افزود: با وجود آنکه کارفرما هر ماهه به کارگران خود قول می‌دهد که معوقات حقوقی آنان را به حسابشان واریز کند، اما متاسفانه با گذشت شش ماه از سال تا به امروز موفق به تحقق وعده‌هایش نشده است.
‎محقق با اشاره به مشکلات معیشتی بیش از ۱۵۰ کارگر به تبع تعویق ۶ ماه حقوق، افزود: علاوه بر ۶ ماه حقوق وبیمه، عیدی و پاداش سال ۹۱ کارگران نیز پرداخت نشده است.
‎این فعال کارگری در ادامه سخنانش پیرامون معوقات بیمه‌ای کارگران کاشی سمند اضافه کرد: با آنکه کارفرما هر ماهه از حقوق کارگران بابت پرداخت بیمه مبالغی را کارگران کسر می‌کند ولی این مبالغ به تامین اجتماعی واریز نمی‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال