کارد به استخوان کارگران خباز رسیده/چهار سال افزایش دستمزد نداشته‌ایم

سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۵-۲۹-IranSOS- علی یزدانی با بیان اینکه چهار سال است مزد کارگران نانوایی‌ها زیاد نشده، از دولت خواست به مطالبات صنفی و قانونی خبازان توجه کند. به گزارش ایلنا، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران خباز سراسر کشور، بحث دستمزد است. عرف متداول سال‌های گذشته، مزد کارگران نانوایی‌ها را به نرخ نان گره ‌زده‌ و این روندی‌ست که بسیاری از کارگران خباز نیز با آن موافق نیستند.

علی یزدانی (رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خباز سراسر کشور) در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران نانوایی‌ها گفت: چهار سال است از افزایش دستمزد محرومیم. در این چهار سال، طبق محاسبات انجام شده باید دستمزد کارگران نانوایی‌ها، ۸۲ درصد زیاد می‌شد که باتوجه به مشکلات و کاستی‌ها، این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه در طول این چهار سال هزینه‌های جانبی نانوایی‌ها نیز افزایش یافته و اگر دولت، حمایت نکند، کارفرماهای این صنف نیز قادر به پرداخت افزایش مزد نخواهند بود، گفت: کارگران خباز گرچه از نظر تعداد زیاد هستند ولی از محروم‌ترین اقشار جامعه کارگری به حساب می‌آیند. این کارگران در طول چهار سال گذشته فقیرتر هم شده‌اند.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز اصفهان ادامه داد: بالا رفتن هزینه‌های زندگی و ثابت ماندن دستمزدها شرایطی را به وجود آورده که می‌شود گفت کارد به استخوان کارگران خباز رسیده و به معنای واقعی کلمه مستاصل شده‌اند.

وی تاکید کرد: در ماه‌های گذشته در استان‌های مختلف مکاتباتی با استانداری و دیگر مقامات ذیربط صورت گرفته ولی این مکاتبات هیچ نتیجه‌ای نداشته و به جایی نرسیده و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، هم کارگر و هم کارفرما در صنف خبازان، متضرر می‌شوند.

یزدانی در پایان با بیان اینکه این حجم از نارضایتی در میان کارگران خباز، موجب نگرانی‌ست؛ افزود: دولت و مسئولان باید بدانند که خواسته‌های کارگران خباز هم صنفی‌ست و هم قانونی و اگر به این خواسته‌ها ترتیب اثر داده نشود، مشکلات حادتر خواهد شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال