پرونده آزار جنسی در دبیرستان معین تهران در دادگاه کیفری دو استان تهران

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۶-۰۴-IranSOS- رئیس دادگستری استان تهران گفت که پرونده آزار جنسی در دبیرستان معین تهران در دادگاه کیفری دو استان تهران (دادگاه ویژه کارکنان دولت) رسیدگی می شود، مگر اینکه بعد از تحقیقات بعدی اتهامات دیگری مطرح شود که در این صورت پرونده به دادگاه دیگری ارجاع داده می شود. به گزارش هرانا، غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت تعرض به دانش آموزان در دبیرستان معین در غرب تهران اظهار کرد: “این پرونده در دادسرا و در مرحله تحقیقات قرار دارد”.وی افزود: “بعد از دستور ویژه از سوی رئیس قوه قضاییه، برای رسیدگی به این پرونده هم در مرحله دادسرا و هم در مرحله دادگاه قضات ویژه در نظر گرفته شده است تا کار تحقیقات و صدور حکم در اسرع وقت و با جامعیت انجام شود. البته ما دقت را فدای سرعت نمی کنیم و تاکید شده است که در این پرونده به تمام ابعاد وقوع جرم رسیدگی شود”.

اسماعیلی ادامه داد: “با توجه به تحقیقات اولیه و اتهاماتی که تاکنون مطرح شده، این پرونده در دادگاه کیفری دو استان تهران (دادگاه ویژه کارکنان دولت) رسیدگی می شود؛ مگر اینکه بعد از تحقیقات بعدی اتهامات دیگری مطرح شود که در این صورت پرونده به دادگاه دیگری ارجاع داده می شود”.

گفتنی است که مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در تاریخ ۸ خردادماه در خصوص پرونده ای که در آن شواهد حاکی از اذیت و آزار جسنی و گروهی دانش‌آموزان پسر دبیرستان پسرانه معین در غرب تهران است از معاون این مدرسه که متهم است با پخش تصاویر پورنوگرافی از طریق گوشی تلفن همراه، دانش‌آموزان را وادار به اعمال غیراخلاقی می‌کرده، به دادسرای ناحیه ۲۱ شکایت کرده است.

همچنین رئیس بخش معاینات روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور گفته بود که ۷ نفر از دانش‌آموزان حادثه غیر اخلاقی دبیرستان معین تهران، برای انجام معاینات روان شناسی به پزشکی قانونی مراجعه کردند و مورد معاینه قرار گرفتند و مشخص شد که دچار آسیب روانی شده‌اند. وی در مورد سن دانش آموزان مراجعه کننده به پزشکی قانونی هم گفت “آنان در پایه هفتم و هشتم تحصیل می‌کنند و حدود ۱۳ تا ۱۴ سال سن دارند”.

پیشتر نیز رئیس کل دادگستری استان تهران از شکایت ۱۵ نفر از اولیاء دانش‌آموزان در این پرونده خبر داد و گفت که تاکنون این تعداد از اولیاء شکایت کرده‌اند اما امکان دارد در هفته آینده افراد دیگری هم به تعداد شکات اضافه شوند. به گفته اسماعیلی پرونده فعلاً یک متهم دارد که در بازداشت به سر می‌برد.

رئیس کل‌دادگستری استان تهران اضافه کرد: “از یکایک دانش‌آموزان تحقیقات لازم انجام می‌شود و به لحاظ اینکه تحقیقات را کامل نمی‌دانیم، به تحقیق از دانش‌آموزان، اولیاء آنها، متهم و افراد دیگری که از این محیط آموزشی اخبار و اطلاعاتی داشتند، نیازمندیم تا تحقیقات را تکمیل کنیم”.

لازم به یادآوری است که پیشتر خبرگزاری خبرآنلاین با انتشار گزارشی از آزار و اذیت جنسی گروهی از دانش‌آموزاندر یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه ۲ تهران خبر داد.

یکی از اولیای دانش‌آموزان در گفت‌وگویی اظهار کرد: “پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و به شدت عصبی شده بود و حتی ما تصور می‌کردیم او دچار بیماری شده است. او را پیش پزشک بردیم و روند درمان برای پرخاشگری او ادامه یافت تا اینکه پسرم گفت در مدرسه چه بلایی به سرش آمده است”.

اینطور که پدر دانش‌آموز یادشده اعلام می‌کند، یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستجهن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه‌ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می‌کرده است.

تصاویری که پدر و مادر دانش‌آموزان از این مسئول مدرسه ارائه کرده‌اند نشان می‌دهد که فرد یاد شده دستبند به دست و در حضور پلیس اقرار می‌کند او با پخش تصاویر فیلم‌های پورنوگرافی، بچه‌ها را تحریک به اعمال غیراخلاقی کرده است.

اولیای دانش‌آموزان می‌گویند هم‌اکنون بچه‌ها تحت درمان روانشناسی هستند و با وجود اینکه فصل امتحانات آنهاست، از لحاظ روحی و روانی به شدت آسیب دیده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال