تنها سرنگونی نظام امپریالیسی به تراژدی پناهندگان پایان می دهد!

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۶-۱۸-IranSOS- فقر وفلاکت در جهان یک واقعیت تلخ و دردناکی است – و تغییر ریشه­ای را فریاد می­­کشد. از آنجائیکه  تکامل اقتصاد  جهانی(بیش از همه نیروهای مولده) در دهه­های گذشته به پیشرفت­های بزرگی دست یافته است، تضاد بین آنچه که ممکن است و آنچه که هست – حداقل برای ما کارگران وتوده­های خلق در سراسر جهان  تحمل­ ناپذیرتر می­گردد.نظام جهانی سرمایه­ داری – امپریالیستی منظما بر فقر و فاقه بخش بزرگی از اهالی جهان استوار است، بخصوص در کشورهای نومستعمراتی وابسته و غارت شده. قدرت­های بزرگ و کوچک امپریالیستی­  (اتریش هم شامل آنها می­شود!)، بی اعتناء به هرگونه مقاومت خلقهای تحت ستم هجوم آورده وتمامی منطقه را با مداخله مستقیم نظامی و یا توسط جنگ­­های نیابتی بیاری نوکران تا دندان مسلح خود پوشش می­دهند.

 برای اینکه از تاثیرات منطقی این ویرانی و نابودی گسترده فضای زندگی در مناطق مختلفِ کشور­های متروپل جلوگیری شود، هرچه بیشتر  تدابیر دفاعی ؛ کشیدن سیم­های خاردار بلند، حتی­الامکان مجهز به تمامی دستگاههای علامت­دهی  نوری و یا صوتی، بنای پاسگاههای  نظامی، بکارگیری کشتی­های جنگی وغیره سازماندهی می­­شود تا از فرار انسانهای مایوس و نا امید  به کشورهای بظاهر مطمئن  وحشی امپریالیستی جلوگیری کنند. حق پناهندگی از سال ۱۹۹۰ هر چه بیشتر از محتوا خالی می­گردد.

درست اوایل ماه مه کنفرانس­های متعددی از وزرای داخله و روساس  پلیس در سارایوو(Sarajevo) و برادو(Brdo) وغیره تشکیل شد. برای اینکه< سناریو­های وحشت­انگیز>  طراحی کنند و برای< تدابیر موثر> تصمیم­ بگیرند که چگونه می­توان از ورود< 800 هزار مهاجر در منطقه> بالکان غربی به <اروپای غربی ممانعت کرد>.

با صرف مخارج عظیم  تبلیغاتی برای کارگران و توده­های خلق در کشور­های مرکزی اتحادیه اروپا آینده­ای مملو از ترس و وحشت به نمایش  می­­گذارند، بعنوان مثال با شروع سال جدید بیش از ۱۱ هزار مهاجر به یونان <هجوم آورده­اند> و می­خواهند به اروپای مرکزی و غربی بیایند. تا همراه با تحریکات راسیستی و ایجاد نفاق درون طبقه کارگر؛ این واقعیت را کتمان کنند که جمع­آوری اطلاعات – اندازه­گیری اعضای بدن از طریق کامپیوتر(Biometrische Datenerfassung) و تصحیح دایمی آن در اتحادیه اروپا و کشورهای نومستعمراتی بالکان، عمدتا جهت مبارزه با مقاومت درون کشور خودی، علیه  اتحادیه­های کارگری و مخالفین سیاسی بکار گرفته می­شود. مساله تشدید فاشیستی شدن – که از اواسط سال ۱۹۸۰ بیش از همه از طرف سوسیال دمکراسی بجلو رانده شد(لوشناک و همکارانش)، با ایجاد ترس توسط تبلیغات رسانه­ای­؛ باصطلاح<موج پناهندگان> و <سیل مهاجرین> به حاشیه رانده می­شود.

این پدیده در رابطه تنگاتنگ با ضعفِ جنبش دمکراتیک – انقلابی و کمونیستی در اتریش است. و بهمین خاطر نمی­توان افکار و دورنمای همبستگی فراگیر جهانی را بین  توده طبقه کارگر مستقر نمود.

انسان­های فراری و مهاجر به اروپا (طبق گفته کمیساریای عالی حقوق بشر (UHNCR) بخش کوچکی از ۲۲ میلیون این افراد در سراسر جهان) را شامل می­شوند، اینان با استثمارگران بیرحم و عاملین آنها، شدید­تر از ما درگیر بوده­اند. همان کنسرن­ها بین­المللی(و دولت­هایشان) که استثمار را در اتریش و دیگر کشورهای امپریالیستی با تدابیر مختلف هر روزه شدت می­بخشند و بانیان جنگ­های متعدد و فرار فرودستان در ابعاد جهانی هستند.

تا زمانیکه نظم اجتماعی متکی به استثمار انسان از انسان و مالکیت خصوصی بر ابزار تولید از میان برداشته نشود،  بخش بزرگی از مردم همواره با فقر و فلاکت عظیم در گیر خواهند بود. آنجا – اینجا و سراسر جهان!

ما کمونیست­های انقلابی تنها راه حل  خروج از وضعیت دهشتناک کنونی در جهان را در گرو انقلاب پرولتری تمامی  استثمار  شوندگان و سرکوب­شدگان در اتریش و تمامی کشورها و بنای جمهوری سوسیالیستی جهانی میبینیم        

تظاهرات چهارشنبه  ۲۰۱۸/۶/۲۰ 

محل و ساعت شروع تظاهرات در وین:

ساعت ۱۸

Hauptbahnhof

 

 

                                                                                          

حمایت از پناهجویان، نبرد با سرمایه­داری!  اخراج پناهندگان به مناطق جنگی

 را پایان دهید!

اعضای دولت  پناهجویان محکوم به اخراج از اتریش را به مناطق امن همراهی کنند!

به تحریکات < قایق پر است> و قوانین راسیستی پایان دهید! 

                                             درج،چاپ ونشر این نوشته با ذکر نام و منبع آن آزاد است!

تذکر: این اعلامیه توسط<آلترناتیوبرای ایجاد حزب کمونیست انقلابی>، بمناسبت روز جهانی پناهنده تهیه  شده­است

برای کسب اطلاعات بیشتربه سایت این سازمان مراجعه کنید!

prolrevol.wordpress.com      ia.rkp2017 @yahoo.com –iarkp.wordpress.com

ترجمه وتکثیر<یکی ازفعالین چپ در وین – اتریش >

Kontaktadresse: Iran-Rat, Amerlinghaus, Stiftgasse 8, A-1070 Wien

email:linksaktivist@gmx.at

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال