‎دادگاه مسعود و خسرو کردپور روز یکشنبه برگزار می‌شود

يكشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – دادگاه خسرو کردپور و مسعود کردپور، دو فعال حقوق بشر کرد در روز دوشنبه ۶ آبان ماه برگزار خواهد شد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خسرو کردپور، مدیر آژانس خبری موکریان، در تاریخ ۱۷ اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود در شهر مهاباد بازداشت و به ادارهٔ اطلاعات این شهر منتقل شد، این در حالی بود که در پی مراجعات خانوادهٔ وی برای اطلاع از وضعیتش، برادر وی، مسعود نیز باداشت شد.

 این دو فعال حقوق بشر پس از حدود ۴ ماه بازداشت در اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه روز چهارشنبه ۵ تیر ماه به زندان مرکزی مهاباد منتقل شدند و روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ماه، اولین جلسهٔ دادگاه ایشان، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی کیا برگزار شد.
‎جلسه دوم رسیدگی به پرونده این دو زندانی سیاسی در ۲۵ شهریور ماه گذشته در شعبه مذکور برگزار گردید و این‌بار هم قاضی رسیدگی کننده با آزادی ایشان به قید وثیقه مخالفت نمود.
‎عباس جمالی وکیل این دو فعال حقوق بشر به گزارشگر هرانا گفت: روز آینده (دوشنبه ۶ آبان ماه) جلسه رسیدگی به اتهامات برادران کردپور برگزار خواهد شد.
‎وی در ادامه گفت: ما در مورد اتهام اجتماع و تبانی که به برادران کردپور وارد کرده بودند از دادگاه استعلام کردیم که مصادیق این اجتماع و تبانی چه بوده است. ما گفته بودیم خسرو کردپور یک خبر نگار است و تنها کار خبری می‌کند و احتمالا دادگاه نیز باید از اداره اطلاعات سئوال می‌کرد. همکار ما آقای خسروی روز چهارشنبه و دیروز برای رویت جواب استعلام به دادگاه انقلاب مهاباد مراجعه کرده بود که متاسفانه موفق به دیدن جواب استعلام نشده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال