گنبدکاووس؛ رهایی از اعدام ۳ زندانی با رضایت اولیاء دم

چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۶-۲۷-IranSOS- محمد شهرکی رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش گنبدکاووس گفت که با تلاش های صورت گرفته طی دو ساله گذشته شهرستان گنبدکاووس، ۳ زندانی محکوم به اعدام با بخشش اولیای دم به زندگی بازگشتند. شهرکی با بیان اینکه در سال ۹۶ هم ۹ زندانی محکوم به اعدام توسط پیگیری های این شعبه و اخذ رضایت از اولیای دم آزاد شدند، اظهار کرد که “طی چند سال گذشته مجموعا زمینه آزادی ۶۵۰ نفر با کسب رضایت از شاکیان پرونده ها توسط شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبد فراهم شده است” .

به گزارش هرانا به نقل از مهر، محمد شهرکی رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش گنبدکاووس از آزادی سه زندانی محکوم به اعدام با بخشش اولیای دم طی دو سال گذشته خبر داد.

محمد شهرکی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: “با تلاش های صورت گرفته طی دو ساله گذشته در شعبه ۱۱ صلح و سازش شهرستان گنبدکاووس، سه زندانی محکوم به قصاص با بخشش اولیای دم به زندگی بازگشتند”.

وی افزود: “این سه نفر از شهروندان شهرستان‌های آزادشهر، گالیکش و رامیان با محدوده سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال بودند که هر کدام از آن ها هفت الی ۹ سال دوره مجازات حکومتی خود را گذرانده بودند”.

رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش گنبدکاووس اظهار کرد: “طی دو ماه گذشته ۲۰۰ فقره پرونده جرایم غیرعمد دراین شعبه بررسی شد و با تلاش های انجام شده رضایت شاکیان پرونده ها اخذ و زندانیان آزاد شدند”.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ هم ۹ زندانی محکوم به اعدام توسط پیگیری های این شعبه و اخذ رضایت از اولیای دم آزاد شدند، ادامه داد: “طی چند سال گذشته مجموعا زمینه آزادی ۶۵۰ نفر با کسب رضایت از شاکیان پرونده ها توسط شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبد فراهم شده است” .

شهرکی با ابراز تاسف از اینکه فعالیت های خیرخواهانه و دوستانه در جامعه کاهش پیدا کرده است، بر لزوم احیای این فرهنگ تاکید کرد و گفت: “چنانچه در یک شهر یا محله ۴۰ الی ۵۰ نفر از معتمدین و ریش سفیدان گرد هم جمع شوند و به مسائل و مشکلات افراد جامعه بپردازند از بروز بسیاری از اختلافات و تشکیل پرونده ها در محاکم قضایی پیشگیری می شود”.

رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش گنبدکاووس گفت: “ما هم به حکم اعدام و تنبه شدن فرد خاطی اعتقاد داریم اما باید ببینیم واقعا با اجرای این حکم اعدام چه مشکلی حل می شود؟ با توجه به نیازمندی خانواده ها به سرپرست خانواده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی مختلف تلاش می کنیم تا رضایت اولیای دم را جلب کنیم”.

وی افزود: “متاسفانه بسیاری از افرادی که مرتکب جرم می شوند از جرم خود آگاهی ندارند و نمی دانند توهین کردن، تهمت زدن و یا سرقت دست کم می تواند دو سال حبس برای آن ها داشته باشد”.

لازم به ذکر است محمد شهرکی، خیر نمونه کشوری و رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش گنبدکاووس و همچنین عضو خیرین سلامت استان گلستان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال