‎مجید توکلی در پی عدم تمدید مرخصی به زندان بازمیگردد

يكشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – درپی عدم تمدید مرخصی از سوی مسئولین روز آینده مجید توکلی باید خود را به زندان رجایی شهر کرج معرفی کند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال دانشجویی پس از چهار سال تحمل حبس روز سه‌شنبه ۳۰ مهر ماه با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شد. با عدم موافقت مسئولین قضایی با تمدید مرخصی مجید توکلی وی باید پس از گذشت ۶ روز، ظهر فردا خود را به زندان رجایی شهر کرج معرفی نماید.

مجید توکلی عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آخرین بار در ۱۶ آذر ۸۸ پس از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت شد.
‎وی به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “توهین به ریاست جمهوری” از سوی شعبه ١۵دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و پنج سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.
‎نامبرده در دوران تحمل حبس نیز در دادگاهی دیگر به ریاست قاضی مقیسه، به علت انتشار نامه از داخل زندان به مناسبت روز دانشجو، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شش ماه زندان دیگر محکوم شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال