نجات پسر جوان از اعدام در تهران

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۸-۰۹-IranSOS– متهم محکوم به اعدام که گفته بود در زمان دستگیری زیر ۱۸‌سال داشته موفق به رهایی از طناب دار شد. به گزارش هرانا به نقل از جوان آنلاین مورخ ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۷، سیزدهم مرداد‌سال ‌۹۳، مأموران پلیس از فعالیت تهیه و فروش مواد مخدر دو برادر در منزلشان در خانی‌آباد باخبر و راهی محل شدند.مأموران با مجوز قضایی وارد خانه شدند و با بررسی محل ۳‌کیلو و ۹۴۰‌گرم شیشه همراه با ۳‌کیلو مواد پیش‌ساز شیشه را کشف کردند.

دو برادر به نام‌های محمد ۲۷‌ساله و حمید ۲۱‌ساله در محل بازداشت و به پلیس‌آگاهی منتقل شدند.

حمید در جریان بازجویی‌ها جرمش را قبول کرد و گفت: «آن بسته که در خانه برادرم کشف شد متعلق به من است. آنرا یکی از دوستانم داده بود تا برایش نگه دارم. آن امانت بود و از محتوای بسته اطلاعی نداشتم. از طرفی برادرم نیز بی‌خبر بود.»

با اظهارات دو متهم پرونده در شعبه ۳۰‌ دادگاه انقلاب رسیدگی شد و قضات حمید را به اعدام و برادرش را به حبس محکوم کردند.

همزمان با ارسال این رأی به دیوان عالی کشور ، حمید همزمان شناسنامه‌ای متعلق به خودش را به دیوان ارائه کرد که نشان می‌داد او متولد ‌۷۷ است و زمان دستگیری ۱۷ سال داشته است.

به این ترتیب رأی در دیوان عالی کشور نقض و پرونده این بار به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

در جلسه رسیدگی به پرونده به ریاست قاضی بابایی، هیئت قضایی با تحقیق در خصوص سن متهم و اصالت شناسنامه، با استعلام از مدرسه‌ای که متهم در آنجا درس می‌خواند، دریافتند او سال ‌۷۵ به کلاس اول دبستان رفته است. بنابراین ادعای متهم درخصوص اینکه او متولد سال ۷۷ است و هنگام دستگیری ۱۷ سال داشته نادرست است.

با تفهیم این موضوع از سوی هیئت قضایی متهم در آخرین دفاعش گفت: «در زندان دچار مشکلات زیادی شده‌ام و اگر دوباره به آنجا برگردم دست به خودکشی می‌زنم. باور کنید در مورد سن‌ام درست گفته‌ام و استعلام از مدرسه اشتباه است. به خاطر بچگی سادگی کردم و فریب حرف دوستم را خوردم.»

بعد از دفاعیات متهم هیئت قضایی وی را بار دیگر به اعدام محکوم کردند که این حکم این بار نیز با اعتراض وکیل متهم نقض و به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد.

صبح دیروز متهم در همان شعبه به ریاست قاضی عبداللهی محاکمه شد و با شرح دوباره ماجرا از خودش دفاع کرد و گفت: «پشیمانم و گول خوردم.»

در پایان هیئت قضایی بعد از شور متهم را به پنج‌سال حبس محکوم کرد.

به این ترتیب متهم با احتساب روز‌های بازداشت به زودی آزاد خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال