اعتصاب غذای علی بدرخانی، زندانی سیاسی در ارومیه

علی بدرخانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه
علی بدرخانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۸-۱۰-IranSOS- علی بدرخانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه از روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه در اعتراض به انتقال اجباری به بند کارگران بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرایم و  آزار و اذیت شدن توسط مسئولین، دست به اعتصاب زده است. به گزارش هرانا، علی بدرخانی زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه چندی پیش بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرایم از بند ۳-۴ به بند کارگران منتقل شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “این زندانی که پس از بازداشت به بند ۳-۴ منتقل شده بود، در اعتراض به عدم انتقال به بند سیاسی مدتی را دست به اعتصاب غذا زد. پس از آن ماموران به منظور گفتگو با رییس زندان، آقای بدرخانی را به دفتر رییس زندان برده اما هنگام مراجعه، به این زندانی دستبند زده و با اعمال زور وی را به بند کارگران منتقل کردند و ایشان کماکان در این بند نگهداری می‌شود. در بند کارگران ۴۰۰ زندانی نگهداری می‌شوند که اتهامات اکثر آن‌ها مرتبط با جرایم مواد مخدر است”.

علی بدرخانی از روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه در اعتراض به عدم انتقال به بند سیاسی مجددا دست به اعتصاب زده است.

همچنین به گفته این منبع مطلع آقای بدرخانی از سوی یکی از مسئولین بند به نام امیر قره باغی به دلیل اتهام سیاسی‌اش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد که این مشکل نیز دلیل دیگری برای اعتصاب وی شده است.

علی بدرخانی پیش از این در زمستان سال ۹۳ بازداشت و پس از چند ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شد، آقای بدرخانی پس از آزادی در ترم آخر دوره فوق لیسانس دانشگاه تهران از ادامه تحصیل محروم شد.

وی تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب در شهر ارومیە به تحمل ۳ سال حبس محکوم شد. حکم صادره در روز ۲۶ اسفندماه سال ۹۵ به او ابلاغ و در بهار سال ۹۶ بازداشت شده و جهت اجرای حکم سه سال حبس به بند ۳-۴ زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

علی بدرخانی معروف به شوان، نویسنده کُرد تابعیت عراقی-ایرانی دارد. از جمله تألیفات و آثار این نویسند می‌توان به «ترکیه, دموکراسی و کًردها، گفتگوی اندیشه، پناهنده عشق، حکایت و افسانه‌های کُردی » اشاره کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال