زندان رجایی شهر کرج؛ شکستن دست و پای یک زندانی توسط پرسنل زندان

شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۹-۰۸-IranSOS- روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور‌ماه یک زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به دلایل نامعلوم توسط رئیس اندرزگاه ۱۰ مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت. این ضرب و شتم در حدی بوده که منجر به شکستن مچ دست راست و هر دو پای این زندانی از ناحیه‌ی پنجه شد و در حال حاضر از ویلچر استفاده می‌کند.به گزارش هرانا، “رضا قاسمی” زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج است که روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور‌ماه ۱۳۹۷ توسط رئیس اندرزگاه ۱۰ این زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.

یک منبع نزدیک به این زندانی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای “زلالی” رئیس اندرزگاه ۱۰ زندان رجایی شهر کرج است. وی روز سه‌شنبه آقای “رضا قاسمی” را به صورت وحشتناکی مورد ضرب و شتم قرار داد. این ضرب و شتم در حدی بوده که مچ دست راست و هر دو پای وی از ناحیه پنجه شکسته و در حال حاضر از ویلچر استفاده می‌کند و به هیچ وجه بدون استفاده از ویلچر توان راه رفتن ندارد”.

لازم به ذکر است که از دلایل ضرب و شتم این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی در دست نیست.

رضا قاسمی، ۲۸ ساله، زندانی محکوم به اعدام محبوس در اندرزگاه ۱۰ زندان رجایی شهر کرج است که به اتهام قتل در این زندان نگهداری می‌شود.

ضرب و شتم و بدرفتاری مسئولان زندان رجایی شهر کرج مسبوق به سابقه است. روز شنبه مورخ ۱۶ تیرماه سال جاری نیز یک زندانی به نام بهروز حسینی در بند ۶ زندان رجایی شهر کرج توسط پرسنل بند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

همچنین در موردی دیگر از رفتار خشونت آمیز مسئولان زندان رجایی شهر کرج با زندانیان می‌توان به ضرب و شتم اخیر حمزه درویش، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج در تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه اشاره کرد. این زندانی که به دلیل آسیب‌های وارده بر اثر اعتصاب غذاهای طولانی مدت با پابند و دستبند به پزشکی قانونی اعزام شد، پیش از اعزام به شدت توسط مسئولان زندان مورد بدرفتاری قرار گرفت و در خصوص احتمال بیان اظهاراتی که مسئولان زندان را در مظان اتهام قرار بدهد تهدید شد.

حسن روحانی طی سال‌های اخیر و پس از روی کار آمدن دولت خود، بارها بر حفظ حقوق شهروندی و اجرای کلیه‌ی مواد منشور حقوق شهروندی تاکید کرده و در وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی خود در پیش از انتخابات نیز بر اجرای کامل این منشور تاکید داشته است، با این حال اما وعده‌های آقای روحانی در پنجمین سال رئیس‌جمهوری ایشان همچنان در حد شعار مانده و عملی نشده است.

در ماده‌ی ۶۴ این منشور درباره‌ی حقوق بازداشت‌شدگان، محکومان و زندانیان آمده است: “بازداشت‌شدگان، محکومان و زندانیان حق دارند که از حقوق شهروندی مربوط به خود از قبیل تغذیه مناسب، پوشاک، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، ارتباط و اطلاع از خانواده،‌ خدمات آموزشی و فرهنگی، انجام عبادات و احکام دینی بهره‌مند باشند.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال