‎انتقال چهار شهروند محکوم به اعدام به محل نامعلوم

يكشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲  – هرانا – عبدالامیر خنافره، غازی عباسی، عبدالامیر مجدمی و جاسم مقدم‌پناه ساعت ۱۲ ظهر امروز به مکان نامعلومی منتقل شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار تن از شهروندان عرب از شهرستان شادگان که در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده‌اند ساعت ۱۲ ظهر امروز به مکان نامعلومی منتقل شدند.

فعالان حقوق بشر محلی نسبت به انتقال این چهار زندانی محکوم به اعدام به محل نامعلوم ابرازنگرانی کردند و اجرای مخفیانه حکم اعدام ایشان را محتمل دانستند.
‎طبق حکم اولیه صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی علی فرهادوند، هفت نفر از شهروندان عرب از شهرستان فلاحیه (شادگان) در مهر ماه ۱۳۹۱ به اتهام محاربه با خدا و فساد فی الأرض محاکمه و چهار تن از ایشان به اعدام و سه تن دیگر به حبس و تبعید محکوم شده بودند که حکم اعدام چهار شهروند مذکور در تاریخ ٢۵ بهمن ماه ١٣٩١ در شعبه ٣٢ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی رضا فرج الهی تایید شد.
‎هفته گذشته در پی انتقال ناگهانی حبیب الله گلپری‌پور به محل نامعلوم حکم اعدام وی در زندان ارومیه اجرا شد و همزمان با وی یک زندانی دیگر در زندان سلماس و هشت زندان سیاسی بلوج نیز در سایر زندانهای کشور با دستور دادستانی بلوچستان اعدام شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال