تجمع اعتراضی فرهنگیان همدان 

پنجشنبه ۲۲ آذر٬ ۱۳۹۷ آذر٬ ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۱۲-۱۳-IranSOS- صبح امروز پنج شنبه ۲۲ آذرماه، جمعی از معلمان و دانش‌آموزان همدانی در اعتراض به رویکرد صداوسیما در جهت تخریب وجهه معلمان، مقابل اداره آموزش و پرورش این استان تجمع کردند. معترضان می‌گویند که از صداوسیما می‌خواهیم مشکلات و دغدغه‌های معلمان را پوشش دهد و به دردهای معلمان و دانش‌آموزان و فعالین صنفی در بند نیز بپردازد.

به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، معلمان همدان مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند.

صبح امروز پنج شنبه ۲۲ آذرماه، جمعی از معلمان همدانی در اعتراض به عملکرد صداوسیما مقابل اداره آموزش و پرورش این استان تجمع کردند.

این معلمان با بیان اینکه تهیه و پخش گزارش از تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در همدان توسط صداوسیما خوب است و ما نیز «خشونت» را محکوم می‌کنیم، می‌گویند: بهتر بود که رسانه ملی به دردهای معلمان نیز بپردازد، هیچ گاه صدای عدالت‌طلبی ما منعکس نمی‌شود.

معترضان می‌گویند: از صداوسیما می‌خواهیم مشکلات و دغدغه‌های معلمان را نیز پوشش دهد و به دردهای معلمان و دانش‌آموزان کشور بپردازد.

در این تجمع که از ساعت ده صبح آغاز شد، تعداد زیادی از معلمان شهرستان همدان حضور داشتند.

معلمان معترض در این تجمع با در دست گرفتن پلاکاردهایی حاوی شعارهایی علیه سیاست‌های ضد آموزشی صدا و سیما، عدم پوشش خبری معلمان و فعالین صنفی دربند، عدم پوشش خبری اعتراضات معلمان، تقابل صدا و سیما با آموزش همگانی و تبلیغ موسسات خصوصی برای کنکور اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های تبعیض آمیز صدا و سما نشان دادند.

لازم به اشاره است که پیش‌تر دور دوم تحصن سراسری معلمان طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه ۱۳۹۷، به دنبال فراخوان قبلی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در شهرهای مختلف کشور صورت گرفت که در جریان آن تا کنون ۱۴ تن از معلمین و فعالین صنفی معلمان در استان‌های خراسان شمالی، فارس، مرکزی، کردستان و خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این شورا پیش‌تر با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اجرایی شدن طرح “معلم تمام وقت”، نسبت به عدم رسیدگی به مطالبات صنفی فرهنگیان از سوی مسئولان در قوای سه‌گانه اعتراض کرده و از فرهنگیان کشور درخواست کرده بود تا در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه در دفتر مدارس تحصن نمایند.

معلمان ایران مهرماه امسال نیز به مدت دو روز به تحصن مشابهی دست زده بودند.

ازجمله مطالبات فرهنگیان در این تحصن توقف پرونده‌سازی برای معلمان و آزادی معلمان زندانی بوده است، هرانا پیش‌تر در گزارشی به بررسی جامع وضعیت معلمانی که برای استیفای حقوق صنفی خود در عین حفظ استقلال از دستگاه حاکمه تلاش کرده و بسیاری از آنان متحمل حبس، اخراج و تبعید شده‌اند، پرداخته بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال