‎احتمال پیوستن گروه‌های دیگر به اعتصاب کنندگان در اوین

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – چهارمین روز اعتصاب غذای چهار تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در حالی به پایان رسید که گروه‌های دیگر از زندانیان این بند آماده همراهی و پیوستن به این زندانیان که در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت درمانی زندانیان سیاسی و امنیتی دست به اعتصاب غذا زده اند، می‌شوند. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید مدنی، عبدالفتاح سلطانی، امیرخسرو دلیرثانی و مهدی خدایی از چهار روز پیش به این سو و در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت سلامت زندانیانی که بیماری آنها در مرحله ی حادی قرار دارد و همچنین عدم رسیدگی مناسب به وضعیت سلامت آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی دست به اعتصاب غذای تر زده‌اند.



از سوی دیگر گفته می‌شود که مسئولان ارشد زندان اوین از کارکنان خود در بند ۳۵۰ خواسته اند تا فهرستی از زندانیان بیمار و بیماری آن‌ها و آخرین اقدامات صورت گرفته در مورد آنان تهیه شود. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که پرونده‌ی زندانیان بیمار و تقاضای درمان آن‌ها و هم‌چنین تاخیرها در اعزام به مراکز درمانی و تاخیر در ویزیت پزشکان متخصص در پرونده‌ی پزشکی زندانیان بیمار با جزئیات آن ثبت است و بیم آن می‌رود که این تصمیم صرفا در جهت جمع بندی و پاسخ به افکار عمومی اتخاذ شده باشد که این روزها نسبت به دستگاه قضایی و عملکرد آن در مورد زندانیان سیاسی تحریک شده است.

همچنین بر اساس گزارش‌ها، وضعیت سلامت مصطفی دانشجو که در اعتراض به عدم اعزام حمیدرضا مرادی از ادامه‌ی درمان خودداری کرده و به زندان اوین بازگشته وخیم اعلام شده است.

در پایان چهارمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی، اگر چه اعتصاب کنندگان دچار افت فشار خون شده‌اند ولی روحیه‌ی آنان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال