ایران: فراخوان به تمامی قربانیان شکنجه

اسماعیل بخشی، فعال سندیکایی و سخنگوی کارگران نیشکر هفت تپه
اسماعیل بخشی، فعال سندیکایی و سخنگوی کارگران نیشکر هفت تپه

سه شنبه ۱۸ دیماه٬ ۱۳۹۷-۲۰۱۹-۰۱-۰۸-IranSOS- ضمن تجليل از اقدام شجاعانه‌ی آقای اسماعیل بخشی، تمامى قربانيان شكنجه را فرا می‌خوانیم كه با استفاده از همه‌ی امكانات رسانه‌ای ـ از جمله وبسایت‌ها و شبكه‌هاى اجتماعى ـ به افشاى شکنجه‌هایی كه بر آنان رفته بپردازند. ـــ عبدالکریم لاهیجی

۱۸ دی ۱۳۹۷ ـ ۸ ژانویه ۲۰۱۹
زجر و درد و فشارهايى كه مأموران ضد امنيتى در بازداشت ۳۵ روزه بر جسم و روان آقای اسماعیل بخشی، فعال سندیکایی و سخن‌گوی کارگران نیشکر هفت تپه، وارد آوردند، مانع از آن نشدند كه او پس از آزادى مردم ایران و جهان را از ظلمى كه بر وی رفته آگاه كند.

آقای بخشی به اگاهانيدن مردم بسنده نكرد و از آنجا كه شكنجه‌گرانش خود را «سربازان امام زمان» مى ناميدند، رئیس آنها وزير اطلاعات جمهورى اسلامى را به مناظره و پاسخ‌گویی فرا خواند.

نزديك به چهار دهه است كه شكنجه‌هاى بدنى و روانى بر بازداشت‌شدگان و زندانيان سياسى و عقيدتى و بدرفتارى‌های دیگر با آنها حكم سكه‌ی رايج را در جمهورى اسلامى يافته است. زندانیان بسیاری در زیر شکنجه‌های ضدّ انسانی ناگزیر از «اعتراف» شده‌اند. زندانیان پرشماری در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های مختلف سراسر ایران جان خود را در زیر شکنجه از دست داده‌اند.

قربانيان شكنجه در ايران مرجعی برای دادخواهى ندارند. جناح‌های گوناگون رژیم جمهوری اسلامی و رهبر آن همواره از شکنجه‌گران حمایت و آنها را تشویق کرده‌اند. روزها و هفته‌های آتی صداقت آنها در شعار رسیدگی به شکایت آقای بخشی را نشان خواهد داد.

به باور ما شهادت قربانیان درباره‌ی جنایت‌ها گام مهمی در راه پایان دادن به اين سياست ضدّ انسانى به‌شمار می‌رود. ما ضمن تجليل از اقدام شجاعانه‌ی آقای اسماعیل بخشی که این گام را برداشته، تمامى قربانيان شكنجه را فرا می‌خوانیم كه با استفاده از همه‌ی امكانات رسانه‌ای ـ از جمله وبسایت‌ها و شبكه‌هاى اجتماعى ـ به افشاى شکنجه‌هایی كه بر آنان رفته بپردازند.

عبدالکریم لاهیجی،
رئیس جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران 
رئیس افتخاری فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر

  •  

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال