نرگس محمدی و نازنین زاغری به بیمارستان منتقل می شوند

پنجشنبه ۲۷ دیماه٬ ۱۳۹۷-۲۰۱۹-۰۱-۱۹-IranSOS- محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نرگس محمدی و نازنین زاغری گفت که مسئولان زندان تصمیم گرفتند آنها را برای رسیدگی به وضعیت بیماری و درمانشان به بیمارستان منتقل کنند. آقای بهزادی از اعتراض به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی در خصوص نرگس محمدی خبر داد و گفت که بناست پرونده موکلم برای بررسی مجدد وضعیت بیماری به کمیسیون عالی پزشکی قانونی ارسال شود. این دو زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین شب گذشته به اعتصاب غذای سه روزه خود پایان دادند.

به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، امروز پنج‌شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۷، محمود بهزادی‌راد درباره وضعیت نرگس محمدی و نازنین زاغری دو تن از موکلانش اظهار داشت: روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته‌ جاری به ترتیب با محمدی و زاغری ملاقات کردم که اعلام کردند مسئولان زندان تصمیم گرفتند آنها را برای رسیدگی به وضعیت بیماری و درمانشان به بیمارستان منتقل کنند.

بهزادی‌راد درباره نتیجه نظریه کمیسیون پزشکی قانونی بعد از معاینه نرگس محمدی که چندی پیش انجام شد گفت: کمیسیون پزشکی قانونی درباره وضعیت بیماری موکلم، بدون اینکه پرونده او را ملاحظه کنند، نظریه مبهمی صادر کرده است.

وکیل مدافع نرگس محمدی اضافه کرد: به این نظریه اعتراض کردیم و بناست پرونده موکلم برای بررسی دوباره به کمیسیون عالی پزشکی قانونی ارجاع شود.

بهزادی همچنین درباره موافقت یا عدم موافقت دادستانی با درخواست آزادی مشروط نرگس محمدی و نازنین زاغری گفت: همچنان منتظر اعلام نظر دادستانی در این مورد هستیم.

لازم به ذکر است که نرگس محمدی و نازنین زاغری، در تاریخ ۹ دی ماه طی نامه‌ای اعلام کرده بودند در اعتراض به چگونگی نحوه رسیدگی به وضعیت درمانی‌شان در مرحله اول به مدت سه روزه دست به اعتصاب غذا می زنند. آنها اعتصاب غذای خود را از روز ۲۴ دی‌ماه شروع و شب گذشته به آن پایان دادند.

نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، که از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ١٣٩۴در زندان بسر می‌برد، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. پنج سال برای ” اجتماع و تبانی علیه نظام” یک سال برای “برای تبلیغ علیه نظام” و ده سال برای تاسیس و همکاری با انجمن لگام، انجمنی برای لغو مجازات اعدام، مطالبه‌ای که از سوی حکومت در ایران تحمل نمی‌شود. بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با درنظر داشت «مجازات اشد»، نرگس محمدی باید ١٠ سال زندان را تحمل کند.

نازنین زاغری رتکلیف فروردین سال ۹۵ هنگام بازگشت به بریتانیا در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد. سپاه کرمان در اطلاعیه‌ای او را به مشارکت در “براندازی نرم” و همکاری با “موسسات معاند” متهم کرد. وی در شهریورماه ۹۵ در دادگاهی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به پنج سال زندان محکوم شد. خانم زاغری روز یکشنبه ۱۶ مهر (۸ اکتبر) ۱۳۹۶، به دادسرای اوین منتقل و در آنجا به او گفته شده که سپاه پاسداران سه اتهام جدید علیه او مطرح کرده است. این اتهام‌ها شامل عضویت در سازمان‌هایی است که “برای براندازی نظام” تلاش می‌کنند. دریافت پول از موسسه‌های رویترز و بی‌بی‌سی و شرکت در تظاهراتی در مقابل سفارت ایران در لندن اتهام‌های دیگری است که به خانم زاغری زده شده است. گزارش شده که قاضی تحقیق، اتهام‌های اول و سوم را به خانم زاغری تفهیم کرده و او هر دوی آنها را رد کرده است. او در حال حاضر در زندان اوین دوران حبس خود را می‌گذراند. نازنین زاغری با بخش آموزشی و خیریه بنیاد رویترز همکاری داشت و در گذشته مدتی در بخش اداری نهاد خیریه بخش جهانی بی‌بی‌سی کار می‌کرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال