‎تبعید سه تن از زندانیان اهل حق زندان ارومیه به زندان‌های یزد

پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ –  هرانا – بخشعلی محمدی، سهندعلی محمدی و عبادالله قاسم‌زاده از زندانیان اهل حق زندان مرکزی ارومیه به زندان‌های یزد تبعید شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این سه زندانی عقیدتی و از پیروان آئین یاری (اهل حق) صبح روز دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه از زندان مرکزی ارومیه (زندان دریا) به دو زندان متفاوت در یزد تبعید شدند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “یکی از این دو زندانی اهل حق به نام سهندعلی محمدی به زندان اردکان یزد تبعید شده و دو تن دیگر به‌نامه‌های بخشعلی محمدی و عبادالله قاسم‌زاده به زندان مرکزی یزد تبعید شده‌اند.”
‎این سه زندانی در سال ۱۳۸۳ در درگیری با نیروی انتظامی در روستای اوج تپه می‌اندوآب بازداشت و سپس در دادگاه به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بودند که پس از اعتراض، حکم صادره نقض شد.
‎این درگیری با نیروی انتظامی بر سر توهین به باورهای دینی ایشان رخ داده بود.
‎سهندعلی محمدی، بخشعلی محمدی و عبادالله قاسم‌زاده در دادگاه تجدید نظر به ۱۳ سال زندان در تبعید محکوم و یک تن دیگر به نام مهدی قاسم‌زاده نیز به اعدام محکوم و حکم نامبرده در بهمن ماه سال ۸۷ اجرا شد.
‎یونس آقایان دیگر متهم این پرونده با حکم اعدام روبرو می‌باشد و حکم وی به تایید دیوان عالی کشور نیز رسیده است، احتمال اجرای حکم وی نگرانی محافل حقوق بشری را برانگیخته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال