یک زندانی در زندان زاهدان اعدام شد

دوشنبه ۲۰ اسفند٬ ۱۳۹۷-۲۰۱۹-۰۳-۱۱-IranSOS- سحرگاه دیروز، یک زندانی متهم به “قتل” در زندان زاهدان اعدام شد. این زندانی روز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه همراه با یک زندانی دیگر جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی منتقل شده بود. زندانی منتقل شده دیگر کماکان در سلول انفرادی با خطر اجرای حکم مواجه است.

به گزارش هرانا، سحرگاه دیروز یکشنبه ۱۹ اسفندماه ۹۷، یک زندانی محبوس در زندان زندان اعدام شد.

هویت این زندانی “ابراهیم گرگیج” ۳۳ ساله، متاهل، دارای دو فرزند، اهل زاهدان و از بند ۴ زندان زهدان، با اتهام قتل توسط هرانا احراز شده است.

آقای گرگیج روز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه همراه با یک زندانی دیگر به نام “محسن بامری” جهت اجرای حکم به سلول‌‌های انفرادی منتقل شده بودند.

ابراهیم گرگیج از سال ۹۱ به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد.

محسن بامری، ۲۶ ساله، اهل ایرانشهر که از بند ۳ زندان زاهدان جهت اجرای حکم منتقل شده بود، تا لحظه تنظیم این گزارش کماکان در سلول‌های انفرادی زندان زاهدان بسر می‌برد و با خطر اجرای حکم مواجه است. وی از سال ۹۰ به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد.

اعدام ابراهیم گرگیج تا لحظه تنظیم این گزارش توسط مراجع رسمی اطلاع رسانی نشده است.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یک ساله (اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸) دست‌کم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۱۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۶ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملأعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال